Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har en katastrof inträffat?!  (läst 1738 gånger)

Angelica

  • Inlägg: 263
  • Inter faeces et urinam nascimur
Har en katastrof inträffat?!
« skrivet: 07 maj-07 kl 09:33 »
 :'( Alldeles nyss sprayade jag köksrent på mina gåsägg i kläckaren. Det var inte meningen... jag trodde det var vatten i flaskan. Har jag tagit död på dem nu?

Enligt instruktionen till kläckaren så skall man när nio dagar gått lufta gåsäggen i tjugo minuter och sedan fukta dem med vatten från en sprayflaska. Detta skall man hålla på med tills det är tre dagar kvar till kläckning.

Jag blev naturligtvis förtvivlad, tog en handduk och torkade dem rena... likaså gjorde jag i kläckaren, men naturligtvis är det alltid något kvar i den! Jag sprayade med vatten (säkert!!!) och torkade igen.

Är det kört? Ska jag kassera äggen?. Det är så tråkigt!! :( >:(
Älskar djur... människor också!

Mamma-Anna

  • Inlägg: 599
    • http://norgardsanna.spaces.live.com/
Re:Har en katastrof inträffat?!
« Svar #1 skrivet: 07 maj-07 kl 10:00 »
Ta det lugnt!
Även om man tror att en katastof inträffat behöver det inte vara så. Förra året drog mitt äldsta barn ut sladden till min kläckare, jag upptäckte det 8 timmar senare, och var säker på att en katastrof inträffat då det var ISKALLT, men se tre dagar senare tittade det ut sju små kycklingar, visserligen kanske jag hade fått fler annars, då några inte orkade ut, men jag var ju jätteglad trots allt. Då ska du veta att jag grinade som en toka när jag upptäckte vad hon gjort.
SÅ, nu har det hänt och du har gjort det bästa av läget, håll tummarna och vänta och se!

 

kossan

  • Inlägg: 1158
  • Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Har en katastrof inträffat?!
« Svar #2 skrivet: 03 apr-08 kl 14:43 »
Låt tiden gå ut.....................så får du se 8)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1159 gäster, 4 användare (2 dolda)
torbjorn, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser