Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Data program odlingsrelaterat  (läst 632 gånger)

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
Data program odlingsrelaterat
« skrivet: 06 maj-17 kl 10:06 »
 Nu när man är där ute o gör de bestyr som man årligen gör i trädgården slog mej tanken att noter tidpunkter för de olika aktiviteterna. Ha som vägledning i framtid. När sådd, grävning, utplantering, vad sått, hur stor skörd, när skördat.......
 Vist att skriva i boken går ju men ett väldigt bläddrande. Svårt att få översikt. På datorn: skriv in sökord :skörd vitlök vips så kommer alla år man fört in dessa data.
 Finns detta?
Kan någon göra detta?
Affärside?
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Data program odlingsrelaterat
« Svar #1 skrivet: 06 maj-17 kl 10:34 »
Hade detta legat ute i molnet skulle man kunna jämföra andras data.
Sparas för att se hur tider förändras.
Nått för Alternativet ?
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

Hönshjärnan

  • Inlägg: 62
    • Uppland
SV: Data program odlingsrelaterat
« Svar #2 skrivet: 06 maj-17 kl 11:48 »
Jag använder en helt vanlig femårsdagbok, då får man överblick. Men visst, då kan man inte jämföra med andra, dock skiljer sig ju odlingszonerna även i närområdet, exempelvis bor jag i zon 3 men har lokalklimat 5 på tomen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 2 användare
skräptanten, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser