Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Betonggolv  (läst 3168 gånger)

Susanne

  • Inlägg: 439
Betonggolv
« skrivet: 31 jul-04 kl 07:57 »
Hur 17 får man ett betonggolv rent från hönsskit? Jag har spolat med slang, och skrubbat med rotborste och såpa, men det är hopplöst att få det helt rent.  :P Om golvet vore målat hade det säkert inte varit några problem, men nu är det inte så.

Hur bär ni er åt som har betonggolv i hönshusen?
Är det bara högtryckstvätt som gäller om man vill få det helt rent?



 


Camilla

  • Gäst
Re:Betonggolv
« Svar #1 skrivet: 31 jul-04 kl 10:38 »
Hur rent får du golvet? Är det väldigt skrovlig betong, så det sitter skit fast i ojämnheterna, eller hur ser det ut?

Susanne

  • Inlägg: 439
Re:Betonggolv
« Svar #2 skrivet: 31 jul-04 kl 11:23 »
Det är visserligen rent så det får duga, men lite trist att inte få bort allt eftersom det inte är ett hönshus och alls inte anpassat efter fjäderbeklädda hyresgäster. Det är vårat hundmatsrum och rum där vi har alla hundselar, draglinor, hundsockor, osv, plus att vi har tvättmaskinen där.

Det var med andra ord ingen höjdare att ha fåglar där, men "nöden har ingen lag" heter det visst...  :-\

En gång i tiden har golvet varit målat, men är numera nött och skrovligt och egentligen i stort behov av renovering. Skiten har alltså fastnat i ojämnheterna.

Så ser det ut.


Camilla

  • Gäst
Re:Betonggolv
« Svar #3 skrivet: 31 jul-04 kl 11:56 »
Ujj... låter inte så kul!
När vi flyttade in här hade det varit höns (eller ankor/gäss) i uthuset, och golvet var fullt av intorkat skit - det såg nästan ut som om golvet var av skrovlig betong - så hårt satt det...
Jag fick rent golvet genom att hälla på rejält med vatten, låta det stå ett bra tag och sedan skrapa loss hela skitlagret med hjälp av skyffeljärn. Men mitt golv är ganska slätt, det är nog svårt att göra så på ett ojämt golv. Det låter nästan som om högtryckstvätt är den enklaste lösningen... Om inte någon annan har ett smart tips?  :P

leif

  • Gäst
Re:Betonggolv
« Svar #4 skrivet: 31 jul-04 kl 14:18 »
ja

Susanne

  • Inlägg: 439
Re:Betonggolv
« Svar #5 skrivet: 05 aug-04 kl 10:48 »
Tack för svar Camilla!  :)

Och usch, det lät inte trevligt med utskrubbningen som du fick börja med...  :(



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 3 användare (1 dolda)
Marcus81, Naturliv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser