Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppfödare!  (läst 776 gånger)

Sar

  • Inlägg: 2653
  • hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
Uppfödare!
« skrivet: 23 sep-08 kl 17:58 »
Måste bara berätta en lite solskenshistoria! Jag har länge sökt efter uppfödaren till stoet jag lånade magen på förra året men han hade ett väldigt vanligt namn och ingen adress på Blup-sidorna. Jag fick då tag i några gamla stamböcker där jag hittade stoets mamma och mormor och där stod namn och adress.

Jag ringde upp honom, en äldre pensionerad lantmästare, och han blev så otroligt glad! Han bestämde sig för att komma upp och hälsa på hästen och igår kom han och hans fru! De hade då kört hela vägen från Skåne och upp till oss i norra Norrlands kustland, vilken krutgubbe!

Det var nästan så det föll en tår då han utbrast "- hon känner igen mig, jag tror hon känner igen mig!" Vi fick också kort på stoet som föl med hennes mamma. :-*

fjäderfän

  • Inlägg: 1124
SV: Uppfödare!
« Svar #1 skrivet: 23 sep-08 kl 18:07 »
det kan jag kalla krutgubbe om han åkte så långt men det e alltid kul med bra slut.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

386 gäster, 5 användare (1 dolda)
javill, Johanna Felt, Torkel, Vassberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser