Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurhälsovården  (läst 2306 gånger)

Lili

  • Inlägg: 152
    • Åsenfår och ullhantverk
Djurhälsovården
« skrivet: 18 feb-05 kl 14:11 »
Jag har en fundering som jag inte riktigt förstår trots att jag läser om det.  ???
Jag anmälde mina lilla besättning får till Djurhälsovården för att, som jag förstår det, måste det för att behålla M3-statusen. Det kostade runt 600 kr och det var väl överkomligt. Nu har de ändrat reglerna och minsta summan är runt 900 kr.
Jag har därför funderingar hur det egentligen funkar. Måste man vara med där för att behålla statusen eller finns det något annat sätt/ställe att ansluta sig till som inte är så dyrt? Vad är nyttan med dem förutom m-statusen?

/Lili
ny och novis fårägare  :)

Rosa

  • Inlägg: 3282
  • ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:Djurhälsovården
« Svar #1 skrivet: 20 feb-05 kl 22:50 »
Du måste köra test av djuren vart tredje år för att få behålla M3 statusen och givetvis bara låna/köpa M3 status djur förstås ring och fråga om man måste vara medlem varje år för det eller bara vart tredje  ;D
Hos SvDHV kan du som medlem få döda lamm obducerade gratis, koll av parasiter.. rabatt på fårkurser.
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

770 gäster, 2 användare
bjurn, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser