Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Septiktank  (läst 7352 gånger)

AntiUrban

  • Inlägg: 395
    • Backwoods Home
Septiktank
« skrivet: 28 jun-06 kl 09:56 »
Min tank är 3 kubikmeter har jag fått veta. 1. Hur länge kan jag räkna med att den räcker för ett ensamhushåll? 2. Hur funkar en sånt tank, är det som i köksbrunn att vatten rinner ut i en stenkista?

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3927
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
Re:Septiktank
« Svar #1 skrivet: 03 jul-06 kl 20:20 »
1: Beror på en massa saker, t.ex. om du har snålspolande toalett eller inte, hur ofta du använder den och sånt. Ibland är allt avlopp (dusch-, köks-, tvätt-) kopplat till tanken, och då blir den naturligtvis full ganska fort.

2: En septiktank är en sluten tank där skiten från toalettens avlopp hamnar. Inget rinner alltså ur den, som det gör ur en slamavskiljare (ex.vis 3-kammarbrunn), utan ett tag innan tanken är helt full ringer du till din lokala renhållningsentreprenör och ber dom skicka ut en slambil och suga tomt.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

AntiUrban

  • Inlägg: 395
    • Backwoods Home
Re:Septiktank
« Svar #2 skrivet: 03 jul-06 kl 20:25 »
Jag sket i en låda hela midsommar, senringde jag till slam sugarn efter midsommar. Säljaren sa att tanken var nytömd. Men den var mega full redan efter en månad! När jag öppnade locket så kom en fontän av bajs ut!

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
Re:Septiktank
« Svar #3 skrivet: 03 jul-06 kl 21:04 »
Vad äter du egentligen AntiUrban?

Och hur mycket?  :o :o  :o
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

AntiUrban

  • Inlägg: 395
    • Backwoods Home
Re:Septiktank
« Svar #4 skrivet: 03 jul-06 kl 23:43 »
jag tror det är mer befogat att fråga hur mkt skit säljaren snackat!!

Ulric Eriksson

  • Gäst
Re:Septiktank
« Svar #5 skrivet: 03 jul-06 kl 23:47 »
jag tror det är mer befogat att fråga hur mkt skit säljaren snackat!!

Tre kubikmeter?

SvenS

  • Gäst
Re:Septiktank
« Svar #6 skrivet: 28 jul-06 kl 03:52 »
Lyx !
På min tid så sket vi ofta och gärna p.g.a. den vattniga kosten.

En modern plastpåse ( vars emission är futtig vattenånga och koldioxid) duger till vårt stolta oberoende släkte.
'
En knäböj och tryck för kung och fosterrland- klrt !

Så blev det.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser