Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Reseförsäkringsförlängning!  (läst 580 gånger)

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1635
    • -
Reseförsäkringsförlängning!
« skrivet: 16 jan-24 kl 18:22 »
Mina vänner!

Till sommaren blir det väl Canada som vanligt. Måste då skaffa förlängning av försäkringstiden. 45 dagar har de flesta såsom reseförsäkring. ICA har 60. men jag behöver nog , utöver de första 45 dagarna, utöka  tiden till 90 dagar, således 45 dagars förlängning. Vilken prisjämförelsesajt anser ni vara den bästa?

Hälsningar!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

torbjorn

  • Inlägg: 13759
    • Medelpad
SV: Reseförsäkringsförlängning!
« Svar #1 skrivet: 16 jan-24 kl 21:55 »
Det är lönlöst att jämföra priser på försäkringar utan att samtidigt jämföra det finstilta i försäkringsvillkoren, och det klarar nog ingen jämförelsesajt av. Du får nog skaffa fram villkoren från alla tilltänkta försäkringsbolag och lusläsa dem själv.
Kolla också om det ingår någon reseförsäkring i t ex hemförsäkringen eller någon försäkring du har på köpet med t ex bankkort eller något föreningsmedlemsskap.

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1635
    • -
SV: Reseförsäkringsförlängning!
« Svar #2 skrivet: 17 jan-24 kl 07:43 »
Tack,"torbjorn!" Jo, jag har redan börjat med att göra så. Det bolag jag redan har såsom hemförsäkringsbolag har hittills gett den lägsta premien. Men jag fortsätter undersöka!
Hälsning!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1635
    • -
SV: Reseförsäkringsförlängning!
« Svar #3 skrivet: 11 feb-24 kl 13:26 »
God söndagseftermiddag!

Problemet har deeelvis löst sig. Det bankkort jag innehar innebär att jag, om jag betalar resan med nämnda kort, är reseförsäkrad i 90 dagar. Det räcker ju ett tag!

Hälsning!

G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 3 användare
Stengrim, ärt, Miramis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser