Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Helfoder på bulk - Uppsala  (läst 854 gånger)

Månskensbonden

  • Inlägg: 182
    • Uppland
Helfoder på bulk - Uppsala
« skrivet: 15 apr-10 kl 10:53 »
Hej,

Någon moderator flyttar kanske den här tråden men jag tycker att den passar bäst här...

Jag köper i nuläget svindyrt foder på säck till mina 40 värphöns, som ska bli 100 till sommaren.
Går därför i tankarna om att beställa helfoder från bulkbilen, vet att man minst måste beställa 3 ton foder, högt räknat gör jag av med 1 ton på 26v (40 st. höns, räknat på helfoder)...

Samfrakt kan också lösas då jag jobbar deltid på ett hönseri, vid deras påfyllning av fodersilosarna kan jag ha traktor + kärra på plats och få "mina" 3 ton.
Väl hemma säckar jag fodret i papperssäck och förvarar fodret som man bör göra, svalt med låg luftfuktighet.

Finns det något intresse för samköp?!  Eller är jag helt ute o cyklar? Jag är dåligt uppdaterad på priser men sist jag såg en prislista var det en markant skillnad på bulk/säck (som sig bör vara). 

PM'a eller skriv i tråden!  :)
« Senast ändrad: 15 apr-10 kl 11:01 av Lime »
Min dröm är att ha en mysig liten gård tillsammans med min fästmö Sara där vi kan ha våran lilla vovve Theo(Jackrussell), hennes katter, mina ankor, höns, får, kaniner och kvigor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser