Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapa en riktig "Handbok" av Handbokens artiklar?  (läst 3267 gånger)

Halte

  • Gäst
Skapa en riktig "Handbok" av Handbokens artiklar?
« skrivet: 30 nov-12 kl 13:43 »
Satt och funderade på om man skulle kunna ta och skriva om Handbokens artiklar lite, i alla fall ett urval av dem, när det börjar komma upp i lite antal bland de "färdiga" artiklarna och så göra en pappersvariant av handboken som man kan sälja i Åters bokhandel..

Antigen för att låta ev inkomster gå till Petter för omkostnader för servrar, utgivning av tidningar o.dyl. eller för att skänka pengarna till något välgörande ändamål..

Man skulle ju kunna ha en omröstning bland Handbokens artiklar i forumet för att välja ut ett gäng som lämpar sig för att tryckas i någon "Starta med självhushållning" eller dylikt..
Att trycka upp några småupplagor behöver ju inte vara dyrt, det går säkert att fixa..

Vad tycker ni?

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Skapa en riktig "Handbok" av Handbokens artiklar?
« Svar #1 skrivet: 30 nov-12 kl 13:50 »
Jo, det finns ju ondemand-tryckerier där man kan beställa bara ett fåtal böcker i taget, vilket gör det möjligt att komma med nya utgåvor allt eftersom boken utvecklas, kanske en gång om året.

Men som jag ser det är det väl ett tag kvar tills det kan bli aktuellt...

Malines här igen

  • Gäst
SV: Skapa en riktig "Handbok" av Handbokens artiklar?
« Svar #2 skrivet: 30 nov-12 kl 14:20 »
Kanske inte om man kombinerar med artiklar från Åter? Eller varför inte låta Handboken och Åter bli mer till ett?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 6 användare
xaelanar, malle h, kretslopp, addebadde, reimersro, Björkris

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser