Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur behålla rävsvansen flexibel?  (läst 1605 gånger)

Notdavid

  • Inlägg: 62
    • Uppland
Hur behålla rävsvansen flexibel?
« skrivet: 09 sep-20 kl 09:52 »
Hej! Hur gör jag för att inte rävsvansen blir stel som en pinne? Hjälper det om man motionerar den under torkningen eller finns det ett annat knep?

Tack!

fjällfäll

  • Inlägg: 185
    • Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
SV: Hur behålla rävsvansen flexibel?
« Svar #1 skrivet: 12 sep-20 kl 12:10 »
När jag har berett räv så har jag skurit upp svansen så långt som svansbenet är. Då är det lätt att skrapa köttsidan   för att få bort hinnor och annat gojs. När skinnet är nästan torrt ,så gnuggar o vrider och skrapar jag köttsidan på  svansen.
En del drar bort benet ur svansen, då får man " en tub" som är näst intill omöjlig att mjukgöra. 

 

Notdavid

  • Inlägg: 62
    • Uppland
SV: Hur behålla rävsvansen flexibel?
« Svar #2 skrivet: 15 sep-20 kl 11:12 »
Tack för ditt svar!
Jag drog svansen och hade den i t-röd i två veckor för att lösa upp fettet. Märkte nu att en svans är mycket mer flexibel. Min gissning är att fönandet torkade också skinnet medans jag hanterade svansen, de som är hårda torkade jag bara pälsen på lite hjälpligt och lät de hänga och torka sedan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

587 gäster, 9 användare (3 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, ärt, Manimals90, kickan1971, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser