Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slavcylinder till kopplingen Fiat strada  (läst 3918 gånger)

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« skrivet: 09 jul-18 kl 20:25 »
Vad katten gör jag går ej att köpa ny Slavcylinder till min Fiat strada  2006.Helt sjukt.Har utgått enl  Fiat.
BYGGA OM   .RENOVERA PACKNINGAR   VAD GÖRA
TIPS  TIPS TIPS nu.
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

malarmaster

  • Inlägg: 5250
    • Småland
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #1 skrivet: 09 jul-18 kl 20:42 »
beroende på vilken motor du har finns slavcylinder hos www.mister-auto.se     . Finns ju flera firmor på nätet . Själv har jag slutat köpa reservdelar i Sverige,för dyrt och för dåligt sortiment.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #2 skrivet: 09 jul-18 kl 20:43 »
Leta utomlands.
Till min Volvo lastbil från -87 har den utgått för länge sen, men när jag fick reda på Volvos nummer och googlade, så hittade jag flera som hade både repsatser och kompletta slavcylindrar.

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #3 skrivet: 09 jul-18 kl 20:50 »
Har den verkligen hydrauliskt manövrerad koppling? När jag söker på Fiat Strada så hittar jag mest bara kopplingsvajrar.  Bensin eller diesel? Vilken motortyp och storlek är det?

malarmaster

  • Inlägg: 5250
    • Småland
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #4 skrivet: 09 jul-18 kl 21:36 »
den har slavcylinder...Har själv kört Strada och haft problem med läckande cylinder.

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #5 skrivet: 10 jul-18 kl 00:00 »
Tro mig vi har letat överallt .
Misterauto har jag köpt hos innan men jag får inte fram något där tycker sökningen funkar dåligt där .
Jag ser lite "fukt" på plastslangen kanske det kan vara den men den finns ju inte heller .Kan man laga täta en plastslang .
Bilen är en 2006  strada  1,9 JTD   XTY  339.
Tacksam för alla tips. Är lite svårt att fixa foder och flytta  80 får utan dragbil .
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #6 skrivet: 10 jul-18 kl 07:08 »
Ofta när jag söker på olika sidor efter delar på regnummer eller bilmodell, så finns det inte.
När jag googlar på tillverknings nummer, så får jag träff på samma firma.

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #7 skrivet: 10 jul-18 kl 09:45 »
Knepigt. Den enda Strada som jag hittar kopplingsslavcylinder till hos Autopartsmarket är 1,3D.  Till 1,9JTD och de övriga finns bara en mängd olika vajrar.

https://autopartsmarket.eu/?action=catalog_part_view&data[id_make]=25&data[id_model]=4199&data[id_model_detail]=19937&data[id_part]=10160
Ser det där ut som den slavcylinder du har, och står något nummer på den som verkar stämma med de originalnummer som är uppräknade vid de olika typerna (klicka vidare på en av slavcylindrarna på sidan för att se den saken)?
Intressant att om man tittar på listan över vilka fordon cylindrarna passar till, så finns ett antal andra Fiatmodeller med 1,9 JTD uppräknade, dock inte just Strada.


 

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
SV: Slavcylinder till kopplingen Fiat strada
« Svar #8 skrivet: 17 jul-18 kl 11:44 »
Tack för alla svar  nu går den .
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 5 användare
xaelanar, Hantverkaren, kincop, Palle500, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser