Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träflis + hästgödsel?  (läst 756 gånger)

teufel

  • Inlägg: 406
Träflis + hästgödsel?
« skrivet: 23 jan-18 kl 22:35 »
Hej!

Vi kommer att röja i en hel del hagar inom det närmaste, och kommer därför att få en massa träflis när vi tuggar ner grenarna.

Jag läste på nån blogg om nån som hade fräst ner sin träflis i jorden, men för att inte tappa kväve i nerbrytningsfasen så hade personen blandat det med hästgödsel.
Och hästgödsel har vi gott om - riktigt gott om - ca 60 kubikmeter per år producerar vi.

Eftersom vi kommer att producera så mycket av bägge dessa, skulle det finnas en marknad för att förblanda och sälja?

Jag kan själv inte mycket om odling så jag vet inte hur den marknaden funkar, men att jordförbättringsmedel i femtioelva olika former säljs som smör i solsken år efter år till villaägare, har jag förstått.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 12 användare (2 dolda)
xaelanar, Mikael Jalonen, Jon.b, eremit1, Banelinjen, beekeepern, ärt, Be, per.martinsson, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser