Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför gör han på detta viset?  (läst 1638 gånger)

Skärgårdsfrun

  • Inlägg: 97
    • Uppland
Varför gör han på detta viset?
« skrivet: 20 nov-15 kl 16:20 »
Har en gutebagge, 4 år, som har givet sig på en tacka född 2014. Stångar den,  fick  omkull henne och fortsatte stånga , så hon rullade runt på marken. Ser inga skador, har tagit in henne i en hästbox. Hon äter hö och har legat och vilat. Baggen är normalt mycket snäll, lätt att ha att göra med, och snäll när lammen kommer. Har aldrig behövt sära på djuren. Varför har han fattat agg mot just denna, han uppvaktar övriga damer så försynt!

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Varför gör han på detta viset?
« Svar #1 skrivet: 20 nov-15 kl 21:54 »
Det beteendet har jag bara sett en gång, och då mot en äldre tacka som släpptes till flocken. Hon hade gått som "hund" hos en familj och fått ett baggliknande beteende som han inte gillade.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 3 användare
xaelanar, isa, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser