Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stressad katt nyser  (läst 1570 gånger)

Anna Fredriksson

  • Inlägg: 1
Stressad katt nyser
« skrivet: 13 dec-18 kl 10:48 »
Min katt är väldigt stressad på grund av en vattenskada som vänt upp och ner på hemmet. I höstas var båda mina katter förkylda och nu nyser den äldre igen. Vill undvika vetrinärbesök eftersom det innebär ytterligare stress.
Jag får själv sänkt immunförsvar vid stress vilket leder till infektioner. Undrar om det kan vara så med katter också?

piggetröska

  • Gäst
SV: Stressad katt nyser
« Svar #1 skrivet: 13 dec-18 kl 14:01 »
Hur mår katten i övrigt?

Har varit med om att katter som nyst under längre tid har fått FIV, katternas motsvarighet till HIV. Precis som vi kan de inte bli friska från viruset, men det går att hålla i schack.

 

Nina W

  • Inlägg: 3982
    • Värmland
SV: Stressad katt nyser
« Svar #2 skrivet: 13 dec-18 kl 23:23 »
Kanske fick katterna kattsnuva och så har han som nyser nu inte riktigt klarat att kvitta sig med den? Är katterna vaccinerade mot kattpest och kattsnuva?
Här får du info om kattsnuva: https://www.djurvardguiden.se/artikel/kattsnuva/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, surris91, Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser