Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ört-praktiserande i Västerbotten  (läst 3165 gånger)

ElinMaria

  • Inlägg: 31
    • -
Ört-praktiserande i Västerbotten
« skrivet: 07 jun-07 kl 18:28 »
Hej!

Jag undrar lite här om det finns intresse att träffas och utbyta erfarenheter omkring örter och örtmedicin. Ett örtmöte kommer att ske nu under sommaren , vi är fyra kvinnor så långt..

Det kan finnas ett behov av att blåsa lite kunskapsutbyte i denna folkliga tradition, som väl söker nya fotfästen efter en tid utan att ha praktiserats hos folk.

Vänliga hälsningar i sommaren
från Elinmaria

Don Purush

  • Inlägg: 5539
  • Här gör vi saker i synnerhet och inte i allmänhet.
    • Blekinge
Re:Ört-praktiserande i Västerbotten
« Svar #1 skrivet: 10 aug-07 kl 15:36 »
Hej!

Jag undrar lite här om det finns intresse att träffas och utbyta erfarenheter omkring örter och örtmedicin. Ett örtmöte kommer att ske nu under sommaren , vi är fyra kvinnor så långt..

Det kan finnas ett behov av att blåsa lite kunskapsutbyte i denna folkliga tradition, som väl söker nya fotfästen efter en tid utan att ha praktiserats hos folk.

Vänliga hälsningar i sommaren
från Elinmaria

Tyvärr är samhället inte helt vän med örtmedicinen och dess potential. Man möts ofta med stor skepsis som örtmedicinare. Dock höjs kraven på att tillåta användningen av vissa specifika örter även i Sverige vid olika sjukdomstillstånd. Alltifrån cancer och Hiv till lättare sömnstörningar kan med hjälp av örtmedicien botas eller lindras utan de biverkningar som de kemiska medicinerna klarar..
« Senast ändrad: 10 aug-07 kl 15:37 av Purush »
Vid sådana bränder kan mycket nyttigt komma i dagern som varit dolt länge under isen.

Mephala

  • Inlägg: 37
SV: Ört-praktiserande i Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 18 mar-08 kl 19:34 »
Joooo. Ett år försent är jag intresserad :) Fast är en novis, så ni skulle nog ha lärt mig mer än det jag kan tillföra =)

Eko-Trädgård

  • Inlägg: 1457
  • Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
SV: Ört-praktiserande i Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 15 apr-08 kl 09:48 »
hej.

kom till vännäsby utanför umeå där mitemot kyrkan har vi vårt eget "witch doctor" som är väl känd i de här trakterna. Han har praktiserat i decinier.. butiken ser lite konstigt ut "det stå till och med ört på taket" men han är skit kunnig i alternativ medicin.


mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 3 användare (1 dolda)
LimJans, DenStoraFriheten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser