Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plast !!!  (läst 1157 gånger)

Lenkisen

  • Inlägg: 15
    • Halland
Plast !!!
« skrivet: 06 jun-17 kl 19:18 »
Mängder med plast i markerna.  Har nyligen köpt en liten gård och hittar mängder med sönderklippt ensilageplast i småbitar från en tumnagels storlek upp till flera m2 stora bitar. Det ligger i sjok på åkrar och i skogen under 10-15 cm mossa.
Vi rensar å rensar och har väl fått ihop 4 st 225-literssäckar komprimerade som fartygsfendrar.
Detta upptäckte vi i våras, vi köpte på senhösten.
Blir bara så ledsen att behöva offra dagsverken på sådant skit..
Kan jag anmäla förra ägaren???
Lenkis


Postat med Alternativ.nu´s app

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Plast !!!
« Svar #1 skrivet: 06 jun-17 kl 20:20 »
Du kan ju anmäla, men det kommer aldrig att leda till något. Inget går ju heller att bevisa, de kan vara någon ännu tidigare ägare som är skyldig, eller någon som arrenderat elller någon helt annan, inget som polisen skulle utreda. Dessutom är det tveksamt om det är brottligt att skräpa ned sin egen mark

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14448
    • Östergötland
SV: Plast !!!
« Svar #2 skrivet: 06 jun-17 kl 20:41 »
Visst är det brottsligt att skräpa ned sin egen mark, men det är som sagt svårt att bevisa när det gäller plasten.

Var glad att det inte är taggtråd och blandade soptippar. Men det kanske du hittar också vart det lider :(


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

376 gäster, 4 användare (1 dolda)
karsan, Be, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser