Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bäversvansar och kaninskinn!  (läst 2438 gånger)

Clara

  • Gäst
bäversvansar och kaninskinn!
« skrivet: 05 jun-05 kl 15:11 »
Finns dat någon som har testat att bereda sina bäversvansar. Jar har ett par jag ska testa har jag tänkt. Vore spännande att höra om det finns någon som testat.
Sen undrar jag om det finns någon som slaktar kaniner som får kaninskinn över. Det skulle jag tycka var jättekut att att bereda! /Clara.

pagus

  • Gäst
Re:bäversvansar och kaninskinn!
« Svar #1 skrivet: 03 aug-05 kl 20:38 »
Jag skall slakta 3 st svarta kaniner v.33-34 beroende på tid. Jag skall försöka få av skinnet så helt som  möjligt (första gången jag skall slakta kaniner) maila om det är intressant. Jag finns på ljusterö i stockholmsskärgård.

gimskogen

  • Inlägg: 1477
    • gimskogen.se
Re:bäversvansar och kaninskinn!
« Svar #2 skrivet: 28 aug-05 kl 17:32 »
Jag har flera gotlandskaninskinn i frysen...
Du kan få dem för fraktkostnaden om du är intresserad..

Mvh
Lollo  
mail: kent.lindqvist@c.lrf.se
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser