Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Priser i samband med vallhundsträning?  (läst 1879 gånger)

Snilan

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
Priser i samband med vallhundsträning?
« skrivet: 19 mar-12 kl 08:01 »
Någon som vill kommentera prissättning vid vallhundsträning i grupp/privat/per timme/dag tex.?
Vad är ett skäligt pris för deltagare att betala?
Och för en tränare med får att få betalt..vad tycker ni själva?
 


vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Priser i samband med vallhundsträning?
« Svar #1 skrivet: 19 mar-12 kl 19:21 »
När jag håller kurs så kostar det 120:-/gång, men då är de 5-6 stycken som delar på tiden, ca 3 timmar.
Att ge lektioner timmevis är ju ingen bra idé, eftersom hunden inte orkar mer än max 20 min. Sen är det stopp på inlärningen i allafall, även om hund och får har kondition så det räcker ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

irma56

  • Inlägg: 108
    • Småland
SV: Priser i samband med vallhundsträning?
« Svar #2 skrivet: 19 mar-12 kl 19:33 »
Jag utgår från träning med instruktör som är godkänd av vallhundsklubben. Där är det priser på ca 150 - 200 kr/gång. Det verkar vara lokalklubbarna som erbjuder sina medlemmar det.
Privattaxorna är mellan  200 - 500 :- per timma.
Några dagskurser (grupp) kostar mellan 500-800:-/person. Det beror på hur många deltagare.
En instruktör behöver antagligen få in en dagsförtjänst, ligger kanske på ca 3000:-
Har hört från några håll att folk betalar vad som helst för att gå kurs och det är en del instruktörer tydligen inte sena att utnyttja. 6000:- för en dag var senaste budet jag hörde. Undrar om jag lär mig fortare för att priset är högt ???

Det viktiga är att hitta en instruktör som man trivs med och känner att denna kan förmedla sin kunskap.
Jag tycker lokalklubbarnas kurser verkar vara ett bra alternativ.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Priser i samband med vallhundsträning?
« Svar #3 skrivet: 20 mar-12 kl 19:44 »
Mina kurser är inom Svenska Vallhundsklubbens regi (jag är auktoriserad instruktör). Men det beror nog mycket på var i landet man bor... Det är dyrare närmare storstäderna!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Priser i samband med vallhundsträning?
« Svar #4 skrivet: 22 mar-12 kl 08:42 »
Jag har hört siffran 250:/timme för privatundervisning med en bra uinstruktör.
1500:- för en tvådagarskurs utan mat och logi, då tillsammans med 5-6 andra ekipage.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

729 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser