Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppdatering "Blä"  (läst 1580 gånger)

Insanity

  • Inlägg: 349
Uppdatering "Blä"
« skrivet: 11 aug-06 kl 21:26 »
Vi tog vår hund till Växjö djursjukhus den 1/8 för att där träffa en ortoped som skulle kolla igenom hans ben ordentligt.

Efter att vovven fått lugnande så började ortopeden slita i benet och han konstaterade att halva korsbandet är avslitet och att det måste opereas :(

Melle var efter en miss oförsäkrad vid skadetillfället, och jag har hört både bra och dåliga saker om just den här operationen så det var ju inget glatt besked jag säga.

Ortopeden tyckte vi skulle operera och prognosen var bra, så vi har bestämt att operera honom.
En dyr historia då operationen hamnar på 10 000- 12000 kr + rehabilitering, men Melle är så speciell och har en stor plats i våra hjärtan så det anser vi att han är värd. Han är ju trots allt en familjemedlem som vi älskar.

Vi ska till en annan veterinär också för ytterliggare en bedömning då han knappt haltar alls nu, han springer på som bara den och verkar inte ha minsta ont.. konstigt  ???
Han är lite slö i benet när han travar men annars märker man inget alls på honom vilket vi tycker verkar helskumt, så han måste ju isf ha en ordentlig smärttröskel.

Det var ingen brådska med att operera honom, men självklart så kommer vi inte låta honom gå med det här i flera månader.
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 4 användare (2 dolda)
Eldtroll, Alexn72

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser