Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  finns med glaslucka? eller byta ut?  (läst 1174 gånger)

Vilse

  • Gäst
finns med glaslucka? eller byta ut?
« skrivet: 08 jan-10 kl 12:56 »
har tittat på ett hus i skogen,,
vedspis i köket,,ökonom eller vad den nu heter,,
vedeldad bastu i huset,,
i vardagsrummet skulle den som bygde sätta in en stor braskamin men fick slut på peng så nu står det en såndäringa helt vanlig grön emaljerad kamin med sneda toppluckan och spisplatta,,
bra att ha o bra värme,,men jag gillar att se elden,,finns dom här med glaslucka??
går det att byta lucka på den?
vet ju inget namn på den men den är väldigt vanlig,,
har foto nånstans men inte just nu,sitter på arlanda,,
eller ska man leta helt annan kamin??

om,,jag nu lyckas köpa huset,,mitt till salu och hans inte sålt innan dess och att han accepterar ett lite lägre bud än begärt,,

Pjöllerberg

  • Inlägg: 2561
    • Blekinge
SV: finns med glaslucka? eller byta ut?
« Svar #1 skrivet: 08 jan-10 kl 13:00 »
Husqvarna gjorde såna, finns även likadana som sålts under andra namn.
Finns inga glasluckor till dessa kaminer vågar jag nog påstå, dom är från 40-50-talet, och då var det funktionen som var viktigast.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser