Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur ska kalkonkycklingar 1 mån behandlas?  (läst 2574 gånger)

lindelou

  • Inlägg: 167
    • -
Hur ska kalkonkycklingar 1 mån behandlas?
« skrivet: 06 apr-08 kl 17:19 »
Temperatur,foder osv?
Jag är van vid hönskycklingar,vad kan vara skillnad?

anders 67

  • Inlägg: 500
    • Dalarna
SV: Hur ska kalkonkycklingar 1 mån behandlas?
« Svar #1 skrivet: 12 apr-08 kl 13:47 »
Ingen större skillnad men kalkonkycklingar är extremt känsliga för fuktig miljö.
Varmt och torrt!Ställ också vatten och foder nära värme källan den första tiden så att kycklingarna lätt hittar.De springer inte runt på samma sätt som hönskycklingar(i början)
Jag ger samma foder som till vanliga kycklingar fast det finns kalkonfoder om man vill ge det.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

pernilla70

  • Inlägg: 621
    • Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
SV: Hur ska kalkonkycklingar 1 mån behandlas?
« Svar #2 skrivet: 05 maj-08 kl 23:35 »
Jag fick rådet av uppfödaren till mina som är 6 veckor.
Att inte släppa ut dem när det regnar för de fattar inte att de skall gå in. Inte ens när de är vuxna.
Och efter ett tag blir de ju genomblöta och kan bli kalla och de mår inte bra då.

Detta va vad han sa till mig men jag har inte släppt ut mina än.

Kramiz
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bobban42, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser