Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dø mus i kylling maten.....  (läst 2330 gånger)

HøneLine

  • Inlägg: 539
    • Värmland
    • Marion's hjemmeside
Dø mus i kylling maten.....
« skrivet: 29 okt-06 kl 19:14 »
Pga, problemer med muse besøk i mat sekken til kyllingene, har jeg kjøpt en plast tønne med lokk.
I dag skulle jeg putte maten til kyllingene oppi denne tønna og til min skrekk fant jeg 2 flate mus som så ut til å ligget der en stund....... kunne ikke se det var mus hadde det ikke vært for halene som stakk ut..... vel.... midt oppi her krøyp det små hvite mark rundt..... går utifra det er likmark eller noe....(?)
Nå lurer jeg da på... kan kyllingene fortsatt spise denne maten?
Har selvfølgelig fjernet musen og markene, men tenker på sykdommer og slikt? Bør jeg bare kaste maten og kjøpe ny?

Hvor store bør kyllingene være før de kan få "vanlig værpefor"?
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

HøneLine

  • Inlägg: 539
    • Värmland
    • Marion's hjemmeside
Re:Dø mus i kylling maten.....
« Svar #1 skrivet: 30 okt-06 kl 19:15 »
Er dei ingen som kan svare?  
??? ??? ???
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

curmbox

  • Inlägg: 537
  • Var sak har sin tid
Re:Dø mus i kylling maten.....
« Svar #2 skrivet: 30 okt-06 kl 19:53 »
Jag blandar till eget foder till mina kycklingar, gör en gröpe som de får. Jag gör iordning morgondagens mat kvällen innan.
Utöver det får de fri tillgång till spannmål när de är runt 1 månad gamla.
Vore jag du skulle jag nog kasta maten som finns kvar :P
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

_matte_

  • Inlägg: 100
Re:Dø mus i kylling maten.....
« Svar #3 skrivet: 31 okt-06 kl 10:27 »
jag ger mina vanligt allfoder blandat med spanmål från första  början, och det funkar   bara bra :)
« Senast ändrad: 31 okt-06 kl 10:27 av _matte_ »
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

carmencha

  • Gäst
Re:Dø mus i kylling maten.....
« Svar #4 skrivet: 16 nov-06 kl 08:29 »
Hej!

Jag hade också problem med möss och stora råttor. Jag skaffade Pärlhöns som gillar att jaga råttor! Mina hundar och katter tar också råttor o möss.

Jag ville inte gömma maten helt för vad vill då råttorna åt, äggen eller kanske hönsen?

Lycka till i alla fall.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 3 användare
Be, von tratt, Jan Michael Hedlund

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser