Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".  (läst 6392 gånger)

trallallaa

  • Gäst
Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« skrivet: 26 okt-10 kl 20:49 »
Känner för att lägga in bilder på mina fina Pärlisar..jag tror att det är två...något och en....något  ::) Säkert två tuppar och en höna..det gör inget, de är fina OCH tysta ändå. Jag trodde de skulle skräna som attan, men de kör en skrikvända, precis innan de går och lägger sig...sedan inget mer. Lite lätt besviken är jag nog, hade som sagt förväntat mig mycket mer oväsen  :-[ ;D.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #1 skrivet: 26 okt-10 kl 20:57 »
Mina undulater  :-*

Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

trallallaa

  • Gäst
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #2 skrivet: 26 okt-10 kl 21:13 »
Citera
Mina undulater 
Den gula är väl lite annorlunda i färgen va? Blåa och gröna har jag sett, men inte sådär kanariegula...fast så har jag då 0% kunskap om undulater  :-[ .

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #3 skrivet: 26 okt-10 kl 21:48 »
Den gula är väl lite annorlunda i färgen va? Blåa och gröna har jag sett, men inte sådär kanariegula...fast så har jag då 0% kunskap om undulater  :-[ .

Har ingen aning ::), har inte sett så ljusa förut iallafall.  :-*. har endast sett knallgula som denna:


EDIT: Kommer inte upp så ljusa om man söker på ljusgula undulater på google heller..  färgen kanske heter något annat?  ::)  :-X
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #4 skrivet: 04 nov-10 kl 23:00 »
Jag kommer ihåg att jag ville ha en helvit eller helgul undulat när jag var liten... ;D Fast jag fick en grön vanlig. ::) Han är 12 år nu tror jag... Dumt har jag ingen bild på honom just nu... Har tagit massor men de kommer ju aldrig upp! :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #5 skrivet: 04 nov-10 kl 23:26 »
Jag kommer ihåg att jag ville ha en helvit eller helgul undulat när jag var liten... ;D Fast jag fick en grön vanlig. ::) Han är 12 år nu tror jag... Dumt har jag ingen bild på honom just nu... Har tagit massor men de kommer ju aldrig upp! :P
Jag har haft både helvit och gul ;) Mohaha
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Bubblaren

  • Inlägg: 605
  • På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #6 skrivet: 05 nov-10 kl 21:26 »
Känner för att lägga in bilder på mina fina Pärlisar..jag tror att det är två...något och en....något  ::) Säkert två tuppar och en höna..det gör inget, de är fina OCH tysta ändå. Jag trodde de skulle skräna som attan, men de kör en skrikvända, precis innan de går och lägger sig...sedan inget mer. Lite lätt besviken är jag nog, hade som sagt förväntat mig mycket mer oväsen  :-[ ;D.

Jättefina! Jag ser en tupp och en höna - den i mitten ser jag inte riktigt. Tuppen längst till vänster. Min tupp lät mest när han hade sin höna som nu tyvärr är död. Han var helt förtvivlad när hon hamnade på andra sidan ett staket, inte var med honom etc. Skrek och skrek. Nu är han tyvärr själv då vi avlivade henne pga livmoderframfall. Han är väl hård mot hönsen så jag vågar inte släppa ut kycklingarna - så jag funderar tyvärr på att avliva grabben Grim om jag inte hittar någon köpare. Dina är fluffigare än honom. Verkligen fina.
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #7 skrivet: 03 jan-11 kl 00:34 »
Lite bilder på mina nya berghöns ;D




« Senast ändrad: 16 jan-11 kl 02:09 av VarggraV »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

sallyzevenwacht

  • Inlägg: 597
    • Halland
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #8 skrivet: 03 jan-11 kl 01:08 »
Shit var coola! ;D Lägger de ägg? Alltså som höns?
Dv. höns, undulater & ragdoll

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #9 skrivet: 03 jan-11 kl 03:37 »
Shit var coola! ;D Lägger de ägg? Alltså som höns?

Nä, dem lägger ca 6-15 och ruvar på dem i 23 dagar :)  :P
Mer info finns på min hemsida http://strandsrasfjader.dinstudio.se/text1_136.html  ;D  ::)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #10 skrivet: 14 feb-11 kl 17:58 »
Nu är jag äntligen med påfågelduvor!!!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #11 skrivet: 14 feb-11 kl 18:15 »
det finns väll en bildtråd duvforumet?  :-X
Kikade, men hittade ingen :P därför jag postade här.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #12 skrivet: 16 maj-11 kl 14:35 »
Nymfparakit  ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #13 skrivet: 16 maj-11 kl 14:36 »
Undulatlycka  ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #14 skrivet: 19 maj-11 kl 08:57 »
Säga vad man vill. Vuxna undulater är fina men inte vinner deras ungar någon skönhetstävling precis ::)

Grattis i alla fall till dina små fulingar  :-*
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

shelale

  • Inlägg: 474
    • Västergötland
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #15 skrivet: 11 jul-11 kl 21:51 »
Lite bilder på mina nya berghöns ;D







Jag undrar bara är inte de här bergshönsen fridlysta? alltså olagliga att hålla? Jag veta att i turkiet är det förbjudet eftersom de är vilda fåglar och dessutom inte så många kvar. men vart köpte du in dina? (skulle också vilja ha om man får lov att ha dem)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #16 skrivet: 11 jul-11 kl 21:54 »
Jag undrar bara är inte de här bergshönsen fridlysta? alltså olagliga att hålla? Jag veta att i turkiet är det förbjudet eftersom de är vilda fåglar och dessutom inte så många kvar. men vart köpte du in dina? (skulle också vilja ha om man får lov att ha dem)
Jag har hört diverse olika teorier, själv har jag ingen aning....
Skulle inte förstå varför man ej får ha de i sverige. Eftersom de inte lever vilt i sverige så borde man få ha det, som tex guldfasaner, mandarinänder, som man får ha i sverige....

kanadagäss, grågäss, rapphöns m.m får man ej ha utan tillstånd, pga att dessa finns vilt i sverige.

Jag fick mina av en vän, men vet att det finns en jättestor uppfödare nere i skåne..
« Senast ändrad: 11 jul-11 kl 22:00 av Serama »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

shelale

  • Inlägg: 474
    • Västergötland
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #17 skrivet: 11 jul-11 kl 22:35 »
jag läste i en tidning en gång att en gubbe fick 3000kr i böter för att han hade fåglar som var "vilda" i europa i fångenskap och imed att vi är med i EU så. Tja... du vet hur EU är iallafall. men jag hade gärna haft ett par bergshöns! De är jättegoda! =) kan man köpa ägg?

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #18 skrivet: 11 jul-11 kl 22:38 »
jag läste i en tidning en gång att en gubbe fick 3000kr i böter för att han hade fåglar som var "vilda" i europa i fångenskap och imed att vi är med i EU så. Tja... du vet hur EU är iallafall. men jag hade gärna haft ett par bergshöns! De är jättegoda! =) kan man köpa ägg?
av mig menar du? jag har tyvärr bara en hane kvar, min hona flög till skogs :(
ska försöka få tag i en hona...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #19 skrivet: 18 jul-11 kl 14:00 »
Påfågelduva :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

lantis

  • Inlägg: 137
    • Västmanland
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #20 skrivet: 21 jul-11 kl 13:49 »
2 olika sorter

jisses

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
SV: Bildtråd på alla våra övriga "fåglar".
« Svar #21 skrivet: 30 jul-11 kl 10:30 »
En bild på min ena kakariki unge  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

815 gäster, 3 användare (2 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser