Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Ångermanland nystartad kollektiv i Ångermanland  (läst 1432 gånger)

Undine Lines

  • Inlägg: 1
    • Ångermanland
Ångermanland nystartad kollektiv i Ångermanland
« skrivet: 08 sep-23 kl 22:21 »
Hej allihopa,

Ifjol köpte vi en Gård i Ångermanland, strax utanför Näsåker.
Gården är stor och vi ska inte vara ensamma här!
Det rör sig om 28ha mark. Skog, Äng, Åkermark, Gårdsplan och flera hus.
Det finns många möjligheter att skapa en blommande och levande plats tillsammans. :)

Hör av dig för mer information och bilder ♥
Hälsningar, Lärkgården

undinemarschner@aol.com

metsalainen

  • Inlägg: 9
    • Västerbotten
SV: nystartad kollektiv i Ångermanland
« Svar #1 skrivet: 25 mar-24 kl 17:41 »
Hej Undine , jag tycker ditt meddelande virkar spännande. Jag är själv efter en platt att vara och bo mot jobb som volontär om våren/sommaren 2024 och kanske längre om jag trivs där..:):) Jag tycker att hjälp på gård med odling, kompostering, plantering, djur och andra praktiska uppgifterna som finns på en gård. Jag har erfarenhet. Jag är duktig på odling, plantering, hantverk, städning, matlagning, backning...Generellt tycker jag att syssla med något som är meningsfullt och jag tror på eko odling och en hållbare framtid om man bygger upp mer kollektivt och delar marken , uppgifterna och försörjer sig själv:) Mvh, Metsa

 

LimJans

  • Inlägg: 8907
    • Dalarna
SV: nystartad kollektiv i Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 26 mar-24 kl 13:39 »
Raderat ett inlägg där en persons riktiga namn avslöjades av en annan användare  (:)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 1 användare
Strömmen i dalen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser