Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Affärer på en mosse?  (läst 11211 gånger)

Dräng

  • Inlägg: 105
    • -
SV: Affärer på en mosse?
« Svar #40 skrivet: 27 mar-10 kl 18:50 »
Anlägg en naturstig som du planterar lite ovanliga arter som växer naturligt i mossar.
Det lär gå åt en massa plank till gångrampen eller vad det heter men det ingick väl skog också...

Det är inte alla som vet hur hjortronplantor ser ut och så kan du plantera lite carnivorer och sånt som ungarna tycker är kul. Plus att man såklart lär se en hel del fågel och kanske grodor och ödlor osv.

Det är ju inget du lär dra in mycket pengar på, men många bäckar små som man säger. Tillsammans med hjortron för SJÄLVPLOCK och annat kan det ju bli en del.

Ska du satsa på jaktturism kanske det inte känns så cool att ta in en massa besökare på mossen också.

kramboa

  • Inlägg: 15
    • Västergötland
SV: Affärer på en mosse?
« Svar #41 skrivet: 27 mar-10 kl 18:59 »
Torv brinner, elda upp mossen. Du får en stor sjö med många strandtomter som du kan sälja dyrt..

louise

  • Gäst
SV: Affärer på en mosse?
« Svar #42 skrivet: 27 mar-10 kl 19:09 »
Det här blev den roligaste tråd jag läst på länge! Sen går ideerna inte å använda.. men, kanske den sätter igång en gaalen kreativitet!

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Affärer på en mosse?
« Svar #43 skrivet: 27 mar-10 kl 20:12 »
JAg var där och reparerade grävaren en gång, men jag minns inte exakt hur det gick till.

Var du väldans fuller när du reparerade den grävaren?  ???

Temeriaire

  • Inlägg: 1522
  • Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • Småland
SV: Affärer på en mosse?
« Svar #44 skrivet: 27 mar-10 kl 20:23 »
Var du väldans fuller när du reparerade den grävaren?  ???
Jag väntade på detta. -syftningsfel kallas det visst...  Jag menar ju förstås att jag inte riktigt minns hur torvbrytningen gick till... 8) Jag vill minnas att jag körde bil dit, så förhoppningsvis var jag nykter. ::)
« Senast ändrad: 27 mar-10 kl 20:25 av Temeriaire »
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

297 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser