Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Min katt diggar grönsaker  (läst 7033 gånger)

anders 67

  • Inlägg: 500
    • Dalarna
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #20 skrivet: 10 feb-10 kl 18:51 »
Jag hade en katt som gick in i växthuset och åt mängder av tomater.
Jag var lite fundersam på de konstiga bit och klösmärken som jag såg på frukterna innan jag såg vem som varit där.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Tant Jansson

  • Inlägg: 249
    • Östergötland
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #21 skrivet: 10 feb-10 kl 20:26 »
Jag har två kattsystrar. Den ena, Elsa, biter alltid i småpinnar när hon klättar i träd. Nu när hon är inne biter hon i näver, små stickor som sticker upp på veden etcetera. Varför vet jag inte. Syrran gör inte så.... Kanske för att Elsa tycker att det är kul. Eller för att hon leker hund?  ;)

Nåväl, var på affären häromdagen. Och gick förbi djuravdelningen. Och fick en snilleblixt.  ;D Köpte hundtuggben till Elsa. Små med mald oxhud i.

Hur det gick?  ???

Jo, hon är en katthund.  ;D Hon blev överlycklig och åt upp halva på en gång.  :-*  :-* Inte som en hund med benet mellan tassarna. Utan som en hund som glufsar i sig ett hundben.
Tant inte fru, om jag får be. :D

Micki o Molly

  • Inlägg: 317
    • -
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #22 skrivet: 10 feb-10 kl 21:12 »


   Lucky hälsar å säger att tomater är helt okey,,,,,OM,,,,,dom är hela och ligger i en nyöppnad konservburk,,, :P

   Kanske blir det en del 2 snart,,, ;)
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

jag71

  • Inlägg: 590
  • varma höns
    • Skåne
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #23 skrivet: 17 feb-10 kl 16:24 »
Men vad skönt att det inte bara är vår ena katt. En svart hane. Fick han bestämma vad han ville äta så skulle det bli guaccamole, slanggurka, hackad tomat och så majs.  :) De andra tuggar lite på gurkan och ser ut att fundera vad som var så gott med den konstiga saken. Grönsaksätaren har alltså ätit upp en hel gurka som låg på bänken och skulle skivas till vår middag. :) Ingen gurka blev det och sen dess försöker jag komma ihåg att inte lägga gurkor synligt.

Hade en katt tidigare som älskade ostbågar och baccardi på lördagskvällarna (vi hade förfest och gick sen ut -  det var för snart 20 år sedan så säg inget). Dagen efter var det te med mjölk och helst kött och sås som katten ville ha.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Suresh

  • Inlägg: 14101
    • -
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #24 skrivet: 17 feb-10 kl 16:27 »
Stackars lilla Troubadix som dog i branden var galen i majs. Nu blev jag ledsen igen.  :'(

Dixiebelle

  • Inlägg: 692
  • Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #25 skrivet: 17 feb-10 kl 16:56 »
Min ena kisse Elvis älskar champinjoner och majs på burk  ;D Den andra kissen älskar pinnar och stickor, sitter alltid med husse när han ska tända brasan, kan ju hända att man får en pinne o tugga på... :P
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Tant Jansson

  • Inlägg: 249
    • Östergötland
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #26 skrivet: 17 feb-10 kl 23:41 »
Åh, vad underbart med en till vedpinneälskade katt. (Se mitt inlägg en bit upp i tråden.) Jag som trodde att Elsa var en liten knäppis.  :-[ Men så är hon i gott sällskap!  ;D
Tant inte fru, om jag får be. :D

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #27 skrivet: 18 feb-10 kl 02:15 »
dotterns hitte katt älskar chips men äter inte räkor .
Stallkatterna äter allt tom potatis *S*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #28 skrivet: 22 feb-10 kl 01:18 »
Fick igår höra att bästisens katt hade tagit bort serranoskinkan från den inlindade melonen- för att äta upp melonen ;D.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Manegarm

  • Inlägg: 24
    • Västergötland
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #29 skrivet: 02 mar-10 kl 23:32 »
Fick igår höra att bästisens katt hade tagit bort serranoskinkan från den inlindade melonen- för att äta upp melonen ;D.
;D
I've got dignity.
And a dream that I want to achieve.

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Min katt diggar grönsaker
« Svar #30 skrivet: 16 mar-10 kl 18:43 »
Fick igår höra att bästisens katt hade tagit bort serranoskinkan från den inlindade melonen- för att äta upp melonen ;D.
;D
Mina två katter älskar melon, de gnager nästan i sig skalet också. Men favoriten är makrill i tomatsås - men de lämnar kvar makrillen...  ;D ::)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

678 gäster, 5 användare (2 dolda)
fri, tuslus, Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser