Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bockjakt 2013  (läst 1603 gånger)

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
Bockjakt 2013
« skrivet: 16 aug-13 kl 00:27 »
Nu är det snart dags...
Någon som ska ut?
Brevduvor, höns

Saftaflaskan

  • Inlägg: 18
    • Småland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #1 skrivet: 16 aug-13 kl 21:51 »
Satt ute idag på morgonen. Men det syntes inte till nån bock.

Såg ett smaldjur på ett annat hygge när jag åkte hem.

Nuförtiden så firas det födelsedag denna dag oxå. Så kvällspasset är kalkat.

Lite OT.
Då kanske det är nån som ligger sömnlös över hur denna intressekonflikt löste sig. ;D Utav alla premiärmorgnar under 20 års tid. Så har det aldrig regnat så ihållande. Så då var man rätt nöjd över att vara under tak. Iofs så hade de spelat kvitta en dag som den. Men det är bara att hoppas att han får intresset när han har en så fin födelsedag. 8)

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
SV: Bockjakt 2013
« Svar #2 skrivet: 16 aug-13 kl 23:12 »
Håller tummarna för dig att han kanske vill spendera födelsedagen ute i skogen  8)

Var själv ute från 7 tills det sista skjutljuset försvann..

Såg en get med ett kid, och en get med två kiddar.
Så till nästa år får man väl hoppas på fler aktiva småbockar, för bockarna lyste med sin frånvaro ikväll.

Brevduvor, höns

Blekslättens Gård

  • Inlägg: 486
  • Blekslatten gard.se
    • Dalsland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #3 skrivet: 19 aug-13 kl 22:36 »
Jag har bara sett getter med killing,Skjuter hellst räv om jag kan  :)
Ekologisk pärlhöns uppfödning

Nena

  • Inlägg: 270
    • Dalsland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #4 skrivet: 22 aug-13 kl 15:17 »
Min man och svärson var ute i helgen - blev inget, men svärsonen såg iaf en pinntjur och en kviga - alltid nåt ;)
Lev livet grönare så blir jorden skönare

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
SV: Bockjakt 2013
« Svar #5 skrivet: 22 aug-13 kl 16:33 »
Ja precis.
Jag tror faktiskt att brunsten var i princip över i år den 16.
Brevduvor, höns

Moraggarn

  • Inlägg: 599
    • -
SV: Bockjakt 2013
« Svar #6 skrivet: 24 aug-13 kl 11:18 »
Sköt en vid halv sex-tiden på premiärmorgonen...en liten fin 6:a såg även tre smaldjur och en ko med kalv. Andra morgonen blev det inget men då hade jag ett smaldjur och en kviga hos mig under en och en halv timme. Hade några tillfällen på bock de andra dagarna men det ville sig inte riktigt, men på kvällen den 20:e så lyckades det och säsongens andra blev fälld...en riktigt fin 6:a med grova hyfsat långa horn.

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
SV: Bockjakt 2013
« Svar #7 skrivet: 24 aug-13 kl 16:28 »
Trevligt att höra!
Brevduvor, höns

Nena

  • Inlägg: 270
    • Dalsland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #8 skrivet: 27 aug-13 kl 14:24 »
Min man skulle jagat i helgen, men när vi kom till vårt torp så hade han glömt patronerna hemma - för långt att åka tillbaka och hämta, så bockarna får leva ett tag till, för i helgen blir det Norrland och älgjakt.
Lev livet grönare så blir jorden skönare

Kålrabbis Mamma

  • Inlägg: 1136
    • Värmland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #9 skrivet: 27 aug-13 kl 15:15 »
Ett av barnbarnen är född på den "heliga" bockjaktdagen. Han har varit med i skogen sen han kunde gå med leksaksbössa på ryggen. Nu är han tolv och hans största intresse är jakt. :)
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Saftaflaskan

  • Inlägg: 18
    • Småland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #10 skrivet: 05 sep-13 kl 20:01 »
Ett av barnbarnen är född på den "heliga" bockjaktdagen. Han har varit med i skogen sen han kunde gå med leksaksbössa på ryggen. Nu är han tolv och hans största intresse är jakt. :)

Det låter bra det. :)

Halte

  • Gäst
SV: Bockjakt 2013
« Svar #11 skrivet: 26 sep-13 kl 22:22 »
Sköt min första bock någonsin idag.. 15 minuters smygande för atr komma i läge, sedan sprang de iväg.. Satte mig upp och skulle gå hem och då hoppar en bock ut 40 meter framför mig.. :)

Småååååå horn men det blir trofé av den iaf..

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Bockjakt 2013
« Svar #12 skrivet: 26 sep-13 kl 22:38 »
Grattis! Vad blev det för bössa?

Halte

  • Gäst
SV: Bockjakt 2013
« Svar #13 skrivet: 27 sep-13 kl 06:39 »
Inte köpt någon ännu.. Var ute och jagade med grannen så jag fick låna en av hans

Fiat

  • Inlägg: 249
    • -
SV: Bockjakt 2013
« Svar #14 skrivet: 27 sep-13 kl 21:17 »
Stort grattis till första bocken. Storleken har ingen betydelse    Min mest minnesvärda bock är en liten spets där ena är ca2cm och den andra ca4cm men det va den mest spännande bock jag skjutit. Smög i en hel evighet innan jag kom till skott.
Sköt årets häromdagen en fin sexa.
MVH FIAT....

allvetarn

  • Inlägg: 225
    • Skåne
SV: Bockjakt 2013
« Svar #15 skrivet: 28 sep-13 kl 17:35 »
Trevliga läsning allihopa.

Grattis till första bocken!
Brevduvor, höns

Skogsnatt

  • Gäst
SV: Bockjakt 2013
« Svar #16 skrivet: 28 sep-13 kl 20:17 »
Sköt min första bock någonsin idag.. 15 minuters smygande för atr komma i läge, sedan sprang de iväg.. Satte mig upp och skulle gå hem och då hoppar en bock ut 40 meter framför mig.. :)

Småååååå horn men det blir trofé av den iaf..

Så kan det gå och det är väl det som gör jakten intressant. Det går inte alltid en den uppgjorda planen. Ibland kvittar det hur man gör så lyckas det ändå och vi något tillfälle tycker man att allt går fint, men det blir inget byte ändå.

Grattis till bocken :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser