Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Placering av hönshus, skuggigt läge  (läst 2171 gånger)

Tilda-Hilda

  • Inlägg: 202
  • Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
Placering av hönshus, skuggigt läge
« skrivet: 05 aug-11 kl 09:28 »
Hej fler frågor!
I natt vaknade jag och kom på att där jag tänkt placera hönshuset ligger är väldigt mycket skugga, länge på dagen. Däremot får den väldigt mycket eftermiddagssol och kvällssol. Även hönsgården ligger i mycket skugga. Ingen morgonsol alls. På vinter kommer det bli mycket lite förmiddagssol. NV läge är det nog. Spelar det stor roll? Bakom garaget, därav skuggan.

På sommaren finns risk att det  blir väldigt varmt på eftermiddagen då det står mot en varm vägg... (vilket var bra på vintern för värmen inifrån pannrummet tar sig igenom väggen in i hönshuset) Tänkte att jag kunde ha två fönster som går att öppna.. Funkar det?
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser