Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Barnmorska/doula i Vansbro kommun  (läst 1108 gånger)

JonathanFN

  • Inlägg: 2
    • Dalarna
Dalarna Barnmorska/doula i Vansbro kommun
« skrivet: 23 jul-23 kl 12:35 »
Tjena gott folk!

Min fästmö är gravid (vecka 16) och vi vill båda supergärna föda hemma.
Hon är dock rädd för att något ska gå fel, något som jag respekterar och ej fördömer.
Med en erfaren, alternativ doula eller egensinnad barnmorska skulle det dock med säkerhet gå jättebra.

Hur hittar vi en sådan fin ovaccinerad människa? Som är "vaken" för hur traumatiska och förgiftande "systemets" metoder är och vill hjälpa en enkel familj att välkomna en människa in i världen på ett rofyllt och tryggt sätt.


Någon här som har en idé?

Anna-Sofia

  • Inlägg: 3
  • Naturnära
    • Dalsland
SV: Barnmorska/doula i Vansbro kommun
« Svar #1 skrivet: 06 aug-23 kl 20:21 »
Hej JonathanFN,

såg ditt mail om din fästmö och hennes graviditet. Gratulerar, så fint.  :)

Hemmafödsel är ett säkert sätt att föda. Jag har fött två av mina barn hemma och förlöst närmare 300 kvinnor i hemmet. Det är ett mirakel varje gång så jag hoppas innerligt att ni finner god assistans.
Dock är det ju så att garantier inte finns, varken hemma eller på sjukhus. Det kan hända oförutsedda saker.
En barnmorska kan absolut vara ett fint stöd, men inte heller det medför någon garanti, vilket ni säkert redan förstår.

Jag är sjukskriven nu, men finns gärna med som stöd via mail under graviditeten om ni vill.
Önskar er allt gott och tycker att ni väljer ett fantastiskt alternativ, en trygg hemmafödsel är oerhört värdefullt.

Allt gott till er.
Anna-Sofia
Midwife of the Soul

JonathanFN

  • Inlägg: 2
    • Dalarna
SV: Barnmorska/doula i Vansbro kommun
« Svar #2 skrivet: 24 aug-23 kl 20:02 »
Tusen tack Anna-Sofia! Hur kommer jag i kontakt med dig? Mvh Jonathan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser