Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Berguvs bulvan finns på netto  (läst 1577 gånger)

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
Berguvs bulvan finns på netto
« skrivet: 15 maj-19 kl 11:10 »
Hej!
Har diskuterat berguvs bulvan i plast för att skrämma bort rovfåglar och andra fåglar som man av olika anledningar kanske inte vill ha för nära sina höns. Har sett bulvaner i plast på nätet för runt 800 kr. Ville bara meddela att det nu finns på netto för 150kr. Rörligt huvud med gula ögon.
Väldigt plastig men jag köpte en för att se om höken kan låta hönsen vara i höst.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #1 skrivet: 15 maj-19 kl 12:12 »
Tror du höken bryr sig om berguven? Känns som att den varken är rädd för den eller ser den som en direkt konkurrent.

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #2 skrivet: 15 maj-19 kl 12:20 »
Ingen aning. Det var flera som vittnade om att det hjälpte här på forumet i en annan tråd. Men för 150 spänn tänkte jag att jag kunde prova.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #3 skrivet: 15 maj-19 kl 13:24 »
Absolut.

Men jag undrar vad som skrämmer en duvhök, de verkar ju kunna slå en höna framför fötterna på folk.

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #4 skrivet: 15 maj-19 kl 13:39 »
Nae tror nog att vi får tillbaka våra hönsahökar till hösten men allt ska provas! Hökarna här har varit riktigt flitiga och verkar, som du säger, inte ha några problem att slå en höna trots radio, hund och människor i närheten.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #5 skrivet: 15 maj-19 kl 14:03 »
Ja, man måste beundra deras fokus. Hade jag det i mitt pappersjobb så vore jag sällan inne på Alternativ ;D

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #6 skrivet: 15 maj-19 kl 14:24 »
😁
Säger detsamma. Ska rensa ogräs i landet men kommer på mig själv med att mest mysa och leta mask med hönsen.

 

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Berguvs bulvan finns på netto
« Svar #7 skrivet: 15 maj-19 kl 15:48 »
Det är ett sidospår man lätt hamnar i så här års :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

734 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser