Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem lägger vilket ägg?  (läst 611 gånger)

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
Vem lägger vilket ägg?
« skrivet: 01 apr-21 kl 06:10 »
Lyste kläckaren idag. 9 tomma ägg, varav 7 st från samma höna. Hur ska jag bete mig för att lista ut vem som lägger dom äggen. Hon lär ju vara infertil och har därför ingen plats i min hönsgrupp.
Mina höns är dock väldigt spontan i värpandet. Ibland är alla klar till kl 9, andra gånger får jag dom sista äggen innan dom lägger sig vid 16 tiden.

Dom tomma äggen var lite rundare och kändes skorvig i skalet, knottrig kanske är rätt ord. Syns dock att det är från en och samma.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Vem lägger vilket ägg?
« Svar #1 skrivet: 01 apr-21 kl 19:32 »
sätt varje höna i ett eget utrymme och kontrollera äggen tills du listar ut vems ägg som är vilket.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

814 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser