Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Letar bandslipmaskin  (läst 1749 gånger)

Smed77

  • Inlägg: 3
    • Lappland
Letar bandslipmaskin
« skrivet: 02 aug-19 kl 00:52 »
Hejsan!

Håller på att starta smedja för knivtillverkning hemma på gården och är på jakt efter en bandslip lämplig för ändamålet.
Någon som har en till salu eller tips på var jag kan hitta en?

Må väl!

Svart

  • Inlägg: 594
  • tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
SV: Letar bandslipmaskin
« Svar #1 skrivet: 02 aug-19 kl 18:42 »
Jag köpte min på blocket, nytillverkad uppe i Piteå. Bussgods hit till göteborg. Funkade hur bra som helst och när jag fått ordning på min elmotor från skroten funkar bandslipen mkt bra. Köp ny motor istället (de rekommenderar gärna men säljer inte motorer själva) :)

Ska se om jag har kvar ett bokmärke eller så till dem.

Slipband köper jag av carls.nu som skickar snabbt och smidigt.
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

Svart

  • Inlägg: 594
  • tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
SV: Letar bandslipmaskin
« Svar #2 skrivet: 03 aug-19 kl 10:10 »
Annonsen verkar inte vara aktiv nu men den lär komma tillbaka. Är du intresserad så kan jag förmedla telefonnummer till dem? Ca 5000 har jag för mig min kostade.
Det är ett drivhjul, ett spännhjul och ett tredje hjul och bandet går runt dem luftigt liksom, en platt vertikal sida ut mot användaren med en lite hylla. Byggda för knivmakare.
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

Smed77

  • Inlägg: 3
    • Lappland
SV: Letar bandslipmaskin
« Svar #3 skrivet: 03 aug-19 kl 15:49 »
Har för mig att jag såg deras annons på blocket förut men hittar den ej längre... Du får gärna pm’a nummer om du har möjlighet!

Tack för svar!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

583 gäster, 4 användare
köksträdgård, Tur-Johan, von tratt, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser