Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsgård runt hela hönshuset?  (läst 1113 gånger)

Helena79

  • Inlägg: 4
    • Västmanland
Hönsgård runt hela hönshuset?
« skrivet: 30 mar-20 kl 07:35 »
Hej!
Är helt ny på det här med höns. Håller på och förbereder för hönshus på gården. Nu undrar jag om man kan bygga in hela hönshuset i hönsgården så man måste gå in genom hönsgården för att komma in i hönshuset, eller om det måste vara separat ingång till hönshuset.
Mvh Helena

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Hönsgård runt hela hönshuset?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-20 kl 12:38 »
Hej!
Är helt ny på det här med höns. Håller på och förbereder för hönshus på gården. Nu undrar jag om man kan bygga in hela hönshuset i hönsgården så man måste gå in genom hönsgården för att komma in i hönshuset, eller om det måste vara separat ingång till hönshuset.
Mvh Helena

Självklart kan du göra det!
Jag kan dock tycka det är väldigt skönt att kunna gå in i huset utan att gå in i hönsgården men ärligt talat tror jag faktiskt det är en smaksak och hur huset ligger i förhållande till hur man kan lägga hönsgården.

 

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14448
    • Östergötland
SV: Hönsgård runt hela hönshuset?
« Svar #2 skrivet: 30 mar-20 kl 12:55 »
Jag går nästan alltid i arbetskläder, men det är rätt skönt att slippa trampa i hönsskit och vara försiktig så man inte trampar på övertama höns när man skall hämta ägg.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

271 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser