Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lydjer ni era Gutar?  (läst 5332 gånger)

Milla0

  • Gäst
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #20 skrivet: 21 mar-07 kl 23:05 »
Jag har också mina osynliga för allmänheten nu!
Men snart är det dags att visa skönheterna igen. Bara det blir lite varmare och gräset vuxit till sig lite.
Grannarna frågar efter dem, de gillar att se fåren gå och beta utanför.

Bos Maria

  • Inlägg: 199
  • Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #21 skrivet: 17 jun-07 kl 19:46 »
Jag har 6 gutebaggar som är både från 2005 och 2006. Jag har funderat över om färgen på baggarna kan spela in vad gäller om de släpper fällen själv eller inte. Mina tre ljusa baggar (vita/ljusgrå) släpper lätt sin ull medan de svarta/mörkgrå baggarna inte släpper den. När de mörka baggarnas ull väl släpper har den nya pälsen växt fast i den gamla och det tovar sig.
Någon annan som har någon liknande erfarenhet, eller som inte upplever samma som jag?
/Mia
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

gurkan

  • Inlägg: 255
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #22 skrivet: 17 jun-07 kl 22:22 »
Jag har 6 gutebaggar som är både från 2005 och 2006. Jag har funderat över om färgen på baggarna kan spela in vad gäller om de släpper fällen själv eller inte. Mina tre ljusa baggar (vita/ljusgrå) släpper lätt sin ull medan de svarta/mörkgrå baggarna inte släpper den. När de mörka baggarnas ull väl släpper har den nya pälsen växt fast i den gamla och det tovar sig.
Någon annan som har någon liknande erfarenhet, eller som inte upplever samma som jag?
/Mia

Det där var spännande! Jag har inte haft en tanke på om färgen spelar in. Men när du säger det så är det lika hos mig, de ljusare släpper tidigare. Det borde egentligen vara tvärtom, om man tänker värmemässigt...   ???   Jag ska klippa mina nu, så fort jag hinner. Alla börjar få nytt under gamla pälsen (av dem som inte redan fällt den gamla) och då är det bäst att hjälpa till för sen växer den nya fast i den gamla och ingenting blir roligt någonsin igen...    ;)
   Mina får går ute hela året och klipps en gång om året - runt midsommar. Förut klippte vi dem även på hösten, men då låg de i vindskyddet hela vintern. Nu på vintrarna strosar de runt i hagen som om Kung Bore aldrig hade funnits.  

gurkan

  • Inlägg: 255
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #23 skrivet: 17 jun-07 kl 22:52 »
Många har frågat vad de e för getter vi har ;D

Det hör jag ständigt här ("Mamma, vad är det där?" "Det är getter, kära barn")   ;)   Har nu satt upp en informationsskylt från Guteföreningen. Kostar 60:-, så kan man sin dator är det väl bättre man gör den själv!    ;D
« Senast ändrad: 17 jun-07 kl 22:53 av kajan »

larsw

  • Inlägg: 1878
    • -
    • Ängsjödal Gård
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #24 skrivet: 18 jun-07 kl 06:27 »
Det hör jag ständigt här ("Mamma, vad är det där?" "Det är getter, kära barn")   ;)   Har nu satt upp en informationsskylt från Guteföreningen. Kostar 60:-, så kan man sin dator är det väl bättre man gör den själv!    ;D

Vad står det på skylten?  :D
Pyttebrukare och månskensbonde. 25ha. Sätila. Heteronormativ gift man.

gurkan

  • Inlägg: 255
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #25 skrivet: 19 jun-07 kl 14:12 »


Det står att det är gutefår och så lite ras-info och självklart reklam för föreningen. Om jag kommer ihåg kan jag fota den och lägga in bild här...

gurkan

  • Inlägg: 255
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #26 skrivet: 20 jun-07 kl 13:05 »
Det hör jag ständigt här ("Mamma, vad är det där?" "Det är getter, kära barn")   ;)   Har nu satt upp en informationsskylt från Guteföreningen. Kostar 60:-, så kan man sin dator är det väl bättre man gör den själv!    ;D

Här är övre delen av skylten, om någon är intresserad. Ursäkta den dåliga skärpan, mobilkameran är ju inte den bästa...

gurkan

  • Inlägg: 255
Re:Lydjer ni era Gutar?
« Svar #27 skrivet: 20 jun-07 kl 13:06 »


Och här den undre delen...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 3 användare (1 dolda)
Olofssonskan, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser