Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fröer erbjudes  (läst 2892 gånger)

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
Fröer erbjudes
« skrivet: 01 mar-08 kl 23:04 »
Här kan du erbjuda fröer samt se vilka fröer andra erbjudit.

Regler för den som vill ha frö:

1. Svara inte på inlägg i den här tråden utan skicka privat meddelande eller epost!
Svar av typen "Jag är intresserad av det du erbjuder" kommer troligen tas bort.

Regler för den som vill göra andra typer av svar på inlägg, t ex kommentarer eller frågor om de erbjudna sorternas egenskaper:

2. Det är OK så länge det inte blir för långa diskussioner som stör överblicken över vad som erbjuds. Ett bättre alternativ kan vara att starta en ny tråd. En del svar på inlägg kanske kommer tas bort eller flyttas.

Regler för den som erbjuder frö:

3. Alla fröerbjudanden som inte kräver ersättningsfröer bör postas i denna tråd. Postas de i andra trådar kommer troligen flyttas till denna.

4. Vill du ha fröer i ersättning så posta inlägget under "Fröer bytes" istället.

5. Vill du ha något annat i ersättning kan du skriva det i ditt erbjudande eller meddela när du får privat meddelande/epost.

6. Ta bort ditt erbjudande när det inte gäller längre. Redigera om det om det ändras.

7. Jag förutsätter att du erbjuder bra frö. Om det har brister, t ex är äldre, så meddela det.
Meddela även hur fröet är odlat och av vem. Denna tråd är främst avsedd för dig som vill erbjuda frö du själv har odlat. På prov är det dock även tillåtet att erbjuda frö någon annan odlat eller inköpt frö, men då ska detta uppges i erbjudandet!
Om du uppträder oseriöst i dina fröerbjudanden så kan det leda till avstängning från forumet.
Jag uppmanar de som fått frö de blivit missnöjda med att meddela detta. Meddela i första hand den du fått fröet av. I andra hand mig i privat meddelande.

Anders Skarlind, moderator
« Senast ändrad: 06 jul-08 kl 19:29 av Anders Skarlind »

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Fröer erbjudes
« Svar #1 skrivet: 03 mar-08 kl 09:33 »
Jag har:
  • Yin & yang (kokböna, busk)
  • Röda bönor (kokböna, busk)
  • Bruna bönor (kokböna, busk)
  • Eckendorfer Gul, foderbeta
  • Ringblommor. Gammal sort, enkla, olika färger.
  • Ungersk brödvallmo
  • Gul senap

Eget utsäde från i höstas.
Kostar inget.



« Senast ändrad: 03 mar-08 kl 10:17 av Petter B »

ChristinaR

  • Inlägg: 5562
    • Västergötland
    • Elins trädgård
SV: Fröer erbjudes
« Svar #2 skrivet: 05 mar-08 kl 08:06 »
Jag har gråärter. De är ursprungligen från Orust, men har odlats några år i min trädgård i Boråstrakten. De finns inte i handeln. Har kvar en hel del fröer från 2006 (2007 var inget bra år). Min erfarenhet är att de gror bra även när de är några år gamla.

Just nu har jag inga omedelbara önskemål om bytesfrön, lägger in det senare i så fall

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
SV: Fröer erbjudes
« Svar #3 skrivet: 06 jul-08 kl 19:28 »
Försöket med denna tråd föll mindre väl ut. Det kan därför inte motiveras att ha den klistrad överst längre.

Reglerna blev kanske för krångliga eller på annat vis krävande. Hellre än att ändra reglerna låser jag tråden.

Det är nu inom rimliga gränser fritt fram att erbjuda fröer i vilken tråd man vill, samt att svara på erbjudanden i trådarna om man så vill. Dock kan PM vara bättre i de flesta fall.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

785 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, erland76

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser