Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Upphittad duva! Hjälp!  (läst 2078 gånger)

trojlik

  • Inlägg: 337
  • I skogen är jag fri
    • Västergötland
Upphittad duva! Hjälp!
« skrivet: 09 aug-10 kl 11:47 »
Jag har också hittat en liten duva. H*n har varit hos oss hela dagen och gått efter oss i trädgården.. Jag sträckte fram handen och tog upp h*n och den gjorde inget motstånd.. Tycker så synd om den stackaren. Den verkar helt slut..

Den är märkt med 3 st ringar en med numret "S-07 10 748" och en med "TauRIS 200g"

Vad gör jag nu med denna duva? Kan man få fram ägare med dessa nummer eller vad betyder det?

Vad skall den ha för mat?

gröngölingen

  • Inlägg: 129
    • Skåne
SV: Upphittad duva! Hjälp!
« Svar #1 skrivet: 09 aug-10 kl 12:40 »
Hej det var snällt av dig att att at hand om duvan, ge den vatten har du fågelmat kvar sen i vintras så ge den lite fågelmat också om det inte är något fel på det. Jag har spårat ägaren duvan hör hemma i Härryda alldeles bredvid Landvetters flygplats. Duvan har varit på tävling och är alldeles utmattad. Titta i din mailbox om allt har blivit rätt så har du mailadressen till ägaren där. Så maila honom och tala om var duvan finns så kommer han och hämtar den.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Upphittad duva! Hjälp!
« Svar #2 skrivet: 09 aug-10 kl 12:44 »
Så fint!!! ;D

Hade inte en aning om att duvfolk fanns och var så välorganiserade! Kul att duvan kom till rätta igen!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

trojlik

  • Inlägg: 337
  • I skogen är jag fri
    • Västergötland
SV: Upphittad duva! Hjälp!
« Svar #3 skrivet: 09 aug-10 kl 15:43 »
Hej det var snällt av dig att att at hand om duvan, ge den vatten har du fågelmat kvar sen i vintras så ge den lite fågelmat också om det inte är något fel på det. Jag har spårat ägaren duvan hör hemma i Härryda alldeles bredvid Landvetters flygplats. Duvan har varit på tävling och är alldeles utmattad. Titta i din mailbox om allt har blivit rätt så har du mailadressen till ägaren där. Så maila honom och tala om var duvan finns så kommer han och hämtar den.

Jag har inte fått något mail... Vill du testa igen eller skicka mig ett PM här inne på forumet? :) Tack så jätte mycket för hjälpen :D

trojlik

  • Inlägg: 337
  • I skogen är jag fri
    • Västergötland
SV: Upphittad duva! Hjälp!
« Svar #4 skrivet: 09 aug-10 kl 20:56 »
Husse kommer och hämtar duvan på onsdag. En liten duva som hade tur och landade just hos mig och mina höns  ;D
Lyckligt slut på denna sagan :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

792 gäster, 6 användare (1 dolda)
peterm, von tratt, javill, Elitsliraren, nyhem

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser