Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Foderdeg  (läst 1760 gånger)

Pimpsten

  • Inlägg: 51
    • Västergötland
Foderdeg
« skrivet: 24 jul-19 kl 20:01 »
Hur blandar ni er foderdeg? Jag brukar ta florsocker och honung men förra årets honung börjar ta slut. Köpte ljus sirap att blanda med istället men såg på förpackningen att den innehåller salt. Inget man ska ge bina då?

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
Det är aldrig för sent att ge upp.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #3 skrivet: 25 jul-19 kl 18:45 »
FondabeeFruc innehåller mer fruktsocker som gör att den inte torkat och blir hård så som apifonda.
Sedan så är Christer på lustgården trevlig, svarar i telefon och kan han inte ta samtalet så ringer han upp (det kan man inte säga om Lp) och så får man det hemkört till dörren på 2-3 dagar med DHL.

Någon som kan berätta vad som skiljer mellan dessa, förutom priset?

https://www.lpsbiodling.se/sv/artiklar/apifonda-25kg-pris-per-pase-1-kart-5-pasar-125kg.html

http://lustgarden.winbasonline.se/SE/Catalog/Biodlarshopen/bifoder/Belgosuc/1116.html

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #4 skrivet: 25 jul-19 kl 20:06 »
Sedan så är Christer på lustgården trevlig, svarar i telefon och kan han inte ta samtalet så ringer han upp (det kan man inte säga om Lp) och så får man det hemkört till dörren på 2-3 dagar med DHL.

 ;D ;D ;D ;D ;D
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #5 skrivet: 25 jul-19 kl 22:05 »
FondabeeFruc innehåller mer fruktsocker som gör att den inte torkat och blir hård så som apifonda.
Sedan så är Christer på lustgården trevlig, svarar i telefon och kan han inte ta samtalet så ringer han upp (det kan man inte säga om Lp) och så får man det hemkört till dörren på 2-3 dagar med DHL.

Inte för att jag är så mycket för att snacka med säljare men det är väl värt ett försök.
Det är aldrig för sent att ge upp.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #6 skrivet: 01 aug-19 kl 19:54 »
Gick det bra?

Inte för att jag är så mycket för att snacka med säljare men det är väl värt ett försök.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #7 skrivet: 01 aug-19 kl 20:38 »
Gick det bra?

Onödigt bra.

Jag tänkte mej ju ta en tur affären och då hämta ut paketen men plötsligt så ringer det en glad jänta med en liten lastbil med mina paket som vill hitta mitt hus.
Det är aldrig för sent att ge upp.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #8 skrivet: 01 aug-19 kl 22:34 »
Och Christer var helt omöjlig att prata med ;D

Onödigt bra.

Jag tänkte mej ju ta en tur affären och då hämta ut paketen men plötsligt så ringer det en glad jänta med en liten lastbil med mina paket som vill hitta mitt hus.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #9 skrivet: 01 aug-19 kl 23:02 »
Och Christer var helt omöjlig att prata med ;D
Han utsatte mej aldrig för den typen av tortyr, han skickade bara faktura som hederligt folk.
Det är aldrig för sent att ge upp.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Foderdeg
« Svar #10 skrivet: 01 aug-19 kl 23:06 »
Då är vi två med samma positiva upplevelse.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 4 användare
sayerbýr, xaelanar, javill, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser