Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getbarn...  (läst 3727 gånger)

olivia

  • Gäst
Getbarn...
« skrivet: 21 aug-04 kl 14:04 »
Igår så åkte vi med barnen och några vänner och tittade på några riktigt färska killingar. 3-åringen såg först modern och sa glatt "titta där är en get" och stunden senare upptäckte hon killingen som diade och efter ett ögonblicks tvekan så utbrast hon "och där är getingen". Mysig slutsats tyckte jag.

Men åhh så rysligt söta de var. Det var afrikanska dvärggetter just de där och jag och maken började nästan fundera på om det skulle gå att få plats med på vår uteplats. Men vissa saker får vi helt enkelt vänta på. Men någon gång så har vi säkert egna getter och getingar.


Häxan

  • Inlägg: 637
    • Västergötland
Re:Getbarn...
« Svar #1 skrivet: 21 aug-04 kl 20:16 »
Har nyligen skaffat getter, Göinge get.
De är fantastiskt sällskapliga, barnvänliga etc. Jag är så glad att vi har fått dessa som tillökning.
Vi har stora marker, mycket sten o sly, dessa verkar de trivas ypperligt i. gud vad de klättrar o skövlar (detta passar oss utmärkt) Vet ej hur dvärggeten fungerar men  jag tror att dessa inte passar sej i en trädgård om man är rädd om och vill ha kvar prydnads - fruktträd, etc
Våra getter går att mjölka, kul i framtiden. Utav min korta erfarehet rekommenderar jag getter.
Vad barn är inovativa: jag ser fram emot att få getingar.
Kram och lycka till,Häxan
« Senast ändrad: 21 aug-04 kl 20:21 av Häxan »

olivia

  • Gäst
Re:Getbarn...
« Svar #2 skrivet: 21 aug-04 kl 22:39 »
Ja, Göingegetter är ju otroligt trevliga. Om vi hitar något lantligt boende här nere i den nedre hälften av sverige så blir det nog sannorlikt göingegetter om jag får bestämma. Om vi landar i lappland i mina hemtrakter så skulle det vara roligt om man fick äran att ta hand om lappgetter.

Häxan

  • Inlägg: 637
    • Västergötland
Re:Getbarn...
« Svar #3 skrivet: 21 aug-04 kl 23:57 »
Härligt.. lycka till. Det här med getter är mycket intressant.
MVH Häxan
 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 4 användare (2 dolda)
Vildmarksmannen, Svarthönan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser