Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vit katt med brun svans.  (läst 1967 gånger)

Skogsstjärna

  • Inlägg: 84
    • Västergötland
vit katt med brun svans.
« skrivet: 20 jun-15 kl 19:53 »
Ja,det bruna i svansroten,som jag trodde var smuts,visade sig vara någon slags ohyra. >:( Eftersom jag redan behandlar ala våra katter med frontline,kunde jag ju inte ta till det,Jag tvättar, när katten är inne,med såpa.Då katten har många ärenden ute så här års,hinner jag inte riktigt hålla koll på svansen varje dag.Men så mycket kan jag säga,att det bruna inte går bort trots frontline ochsåpa.Vad är det här och vad gör man?

Molly333

  • Inlägg: 117
    • Skåne
SV: vit katt med brun svans.
« Svar #1 skrivet: 21 jun-15 kl 22:51 »
Kan du inte ta en bild? Lättare att få en uppfattning om vad det  kan vara.

/Molly

Skogsstjärna

  • Inlägg: 84
    • Västergötland
SV: vit katt med brun svans.
« Svar #2 skrivet: 22 jun-15 kl 18:43 »
Det var jättesvårt att få en bild,hon ville inte samarbeta alls. :-\Dessutom är det inte så tydligt nu,av någon anledning.Men det blir liksom gulbrunt vid svansroten och man ser att där är nåt smått mörkt kryp eller nåt.

Molly333

  • Inlägg: 117
    • Skåne
SV: vit katt med brun svans.
« Svar #3 skrivet: 22 jun-15 kl 21:50 »
Hej! Kan förstå att hon är samarbetsovillig  ;)! Jag skulle gissa på loppor alt löss (ovanligare på katt)! Kanske kan du utröna vad genom denna länk?

http://www.blastjarnan.se/avdelningar/medicinklinik/hudsjukdomar/parasiter/

Molly

PS Berätta hur det går!

Melsäter

  • Inlägg: 512
  • Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
SV: vit katt med brun svans.
« Svar #4 skrivet: 22 jun-15 kl 23:52 »
Veterinär säger jag.

Krypen är uppenbarligen svårbehandlad eller resistent eftersom den inte reagerar på frontline. Och alla egna försök förlänger bara plågan.
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Skogsstjärna

  • Inlägg: 84
    • Västergötland
SV: vit katt med brun svans.
« Svar #5 skrivet: 23 jun-15 kl 14:50 »
Ska kontakta veterinär om det kommer tillbaka.Nu har det tydligen hjälpt med frontline denna gången,för det har minskat avsevärt.-Har dock haft veterinärkontakt innan och han rekommenderade frontline. Kanske det finns fler medel som kan hjälpa? :-\ Konstigt att det bara sitter i svansroten och bara på en av katterna(vi har tre till)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 1 användare
Hönshjärna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser