Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vetegräs  (läst 6619 gånger)

Grönöga

  • Inlägg: 183
    • Dalsland
Vetegräs
« skrivet: 03 jul-06 kl 23:26 »
Hejsan!
Jag har lite frågor angående vetegräs, som ju ska vara så himla nyttigt... Hur odlar man det? vilka frön osv... Jag har verkligen noll koll?! och förresten några recept sedan när det väl är klart?

Av någon anledning har jag hängt upp mej på att just vetegräs är något speciellt för mej... hrm
Med hantverket i näven, tårna i grönsakslandet, barnen i famnen, katterna på taket, hunden vid sidan och blicken på hönsen.

Christoffer

  • Gäst
SV: Vetegräs
« Svar #1 skrivet: 24 feb-08 kl 18:21 »
Hur lätt som helst att odla. Gå till en butik, gärna hälsokost och köp en påse hela vetekorn.
Ner i vilken jord som helst och vattna, så kommer de upp inom kort och växer på bra.
När de är runt 10 cm kan man pressa ur saften på vetegräset och dricka upp.
Eller helt enkelt bara tugga på de sträva bladen, svälja saften och spotta ut gräset.
Jag har hört att vissa har blivit av med sina allergier genom en vetegräskur.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 1 användare
GE202

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser