Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dag 18 fortfarande synliga blodkärl  (läst 1060 gånger)

Johannissh

  • Inlägg: 7
    • Jämtland
Dag 18 fortfarande synliga blodkärl
« skrivet: 28 mar-22 kl 09:48 »
Jag läste att om äggen fortfarande hade synliga blodkärl å inte fyllde ut hela ägget på dag 18 ska man plocka bort dom. Jag har 12 ägg med levande kycklingar i (ja ser att dom rör sig) ja lös dom nu på dag 18 när ja skulle plocka dom ur vändningskorgen å höja luftfuktigheten. 1 av dom fyller ut hela ägget så man nästan inte ser blodkärlen, de andra har synliga blodkärl längst upp och fyller inte ut ägget helt. Luftblåsan ser okej ut som de verkar på exempelbilder.

Är de helt kört för de andra 11 äggen tro? [emoji33]

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Dag 18 fortfarande synliga blodkärl
« Svar #1 skrivet: 28 mar-22 kl 10:00 »
Så länge de inte visar tecken på att de dött så låt dem vara.
Men... jag skulle gissa på att temperaturen kanske varit lite låg

Johannissh

  • Inlägg: 7
    • Jämtland
SV: Dag 18 fortfarande synliga blodkärl
« Svar #2 skrivet: 28 mar-22 kl 10:07 »
Så länge de inte visar tecken på att de dött så låt dem vara.
Men... jag skulle gissa på att temperaturen kanske varit lite låg
Åh okej, de har inte med luftfuktigheten att göra? Nä alla rör sig. De är kanten mellan de mörka och luftbubblan på kanske på 5mm på de flesta  och 10mm på några ägg som de fortfarande syns blodådror på [emoji848]

Johannissh

  • Inlägg: 7
    • Jämtland
SV: Dag 18 fortfarande synliga blodkärl
« Svar #3 skrivet: 28 mar-22 kl 11:37 »
Så länge de inte visar tecken på att de dött så låt dem vara.
Men... jag skulle gissa på att temperaturen kanske varit lite låg
Tempraturen har pendlat mellan 37,4 - 37,9.
Men de betyder ju inte att de stämmer. Tempraturavläsaren kanske inte är den bästa [emoji848]
Till nästa kläck ska ja köpa en ny maskin (de här är en kinavariat som jag har lånat) [emoji4]


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

428 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser