Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dag 22 i kläckmaskin  (läst 855 gånger)

MinnaJosefin

  • Inlägg: 29
    • Skåne
Dag 22 i kläckmaskin
« skrivet: 25 jul-19 kl 12:16 »
Hej! Vi har ett ägg i kläckmaskin som idag är inne på dag 22. På dag 18 innan maskinen slutade vända ägget så passade jag på att lysa och då var där mkt rörelse:) jag har idag försiktigt tagit upp ägget (hade det i samma position hela tiden, så vände aldrig på det). Där är inga rörelser alls eller pip. Är det vanligt att dom ligger helt stilla innan kläckning startar eller har den lille dött?

 

Blivande hönsfia

  • Inlägg: 6
  • Det här är jag...
    • Södermanland
SV: Dag 22 i kläckmaskin
« Svar #1 skrivet: 31 aug-19 kl 14:37 »
Hej! Vi har ett ägg i kläckmaskin som idag är inne på dag 22. På dag 18 innan maskinen slutade vända ägget så passade jag på att lysa och då var där mkt rörelse:) jag har idag försiktigt tagit upp ägget (hade det i samma position hela tiden, så vände aldrig på det). Där är inga rörelser alls eller pip. Är det vanligt att dom ligger helt stilla innan kläckning startar eller har den lille dött?

Svaret från mig är sent, men om ägget inte kläcks på normal tid,  så är det inte något levande i det.
Själv lade jag tio ägg under en vanlig lampa i en korg, vände och fuktade dem i 21 dagar..ut kom fem kycklingar men fem ägg fick vi kasta ....men jag gjorde det utan äggläggningsmaskin, så någonstans funkade inte allt....
Nu har jag fyllt minst sjuttio..Himmel så fort det gått.
Har alltid haft ett stort djurintresse, så jag lär mig en del härinne.. tittar in med ojämna mellanrum, men verkar aldrig logga ut🙃?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

670 gäster, 6 användare (1 dolda)
fri, Gröfre Slissing, ärt, Clara Palmcrantz, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser