Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kolonistuga  (läst 4779 gånger)

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
Kolonistuga
« skrivet: 17 mar-04 kl 20:05 »
Hur många här har ett alternativ hem i en kolonistuga? Jag har en, dessutom i ett djurområde så jag har kaniner och höns där (planerar för duvor också).  :)
Kaninuppfödare och pelargontant.

Kungen i Kornhall

  • Gäst
Re:Kolonistuga
« Svar #1 skrivet: 21 mar-04 kl 22:20 »
 :-X schyyyyy tyst :-X Det är inte tillåtet i de flesta kommuner att bo i kolonistuga, så lig lågt!!!

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
Re:Kolonistuga
« Svar #2 skrivet: 22 mar-04 kl 00:23 »
Nej nej, jag bor inte där! Men det är min tillflyktsort, som ett alternativt hem när man nu bo i staden.
Kaninuppfödare och pelargontant.

elsa

  • Gäst
Re:Kolonistuga
« Svar #3 skrivet: 22 mar-04 kl 14:48 »
Det är väl ändå grymt konstigt att man inte får bo i sin kolonistuga? Det finns ju ingen som drabbas av det.

Elin G

  • Inlägg: 370
    • Uppland
    • Radhusträdgården - köksträdgård på radhustomten
Re:Kolonistuga
« Svar #4 skrivet: 23 mar-04 kl 19:16 »
Kommunerna resonerar nog så här;
Om man får bo i sin kolonistuga måste de dra dit kommunalt VA, sophämtning året runt och kollektivtrafik. I förlängningen eventuellt dagis och skola också.
Därför får man inte bo där permanent, men sen kan man ju tycka att det är dåliga argument, men så resonerar de i alla fall.
Köksträdgård på radhustomten
http://radhustradgarden.blogspot.com

emmashanti

  • Inlägg: 10
    • Miss Smith
Re:
« Svar #5 skrivet: 12 maj-04 kl 12:45 »
Wow, det låter helt underbart att få ha djur på sin kolonilott! Jag har en lott men absolut inga djur! Var ligger dessa lotter någonstans?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

385 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser