Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att göra av humle?  (läst 9414 gånger)

FinaStina

  • Inlägg: 42
    • Ångermanland
Att göra av humle?
« skrivet: 29 aug-11 kl 16:21 »
Vad kan man göra av humle förutom öl? Har så mycket fina humlehängen som jag gärna vill ta till vara på.

/Stina
Har höns, Gotlandskaniner, hund, två barn och man....och drömmer om att hitta en gård där vi kan ha fler djur och odla mer....leva mer helt enkelt!

Falin

  • Inlägg: 1794
    • -
SV: Att göra av humle?
« Svar #1 skrivet: 29 aug-11 kl 17:10 »
Som fyllning i kuddar, har jag hört talas om. Hoppas få så mycket hängen i år att jag kan prova!

praline1

  • Inlägg: 550
  • 100%bondmora med djur
    • Småland
SV: Att göra av humle?
« Svar #2 skrivet: 29 aug-11 kl 18:49 »
Att ha humle i kuddar är rogivande och ger god sömn likaså te kokt på humle istället för sömnpiller mvh praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

FinaStina

  • Inlägg: 42
    • Ångermanland
SV: Att göra av humle?
« Svar #3 skrivet: 29 aug-11 kl 19:16 »
Ska humlen torkas eller nåt innan man gör te på den? Hur förvarar jag den? I burk m. lock?
Har höns, Gotlandskaniner, hund, två barn och man....och drömmer om att hitta en gård där vi kan ha fler djur och odla mer....leva mer helt enkelt!

Abigail

  • Inlägg: 655
SV: Att göra av humle?
« Svar #4 skrivet: 05 sep-11 kl 16:35 »
Humlen torkas för att ha den till te. Tänk på att humlete innehåller östrogen. Bra mot övergångsbesvär fast det kanske inte är alltid man vill ha östrogen, kan tänka mig att det kanske är olämpligt om man är gravid.

ojkooj

  • Inlägg: 108
  • 2 Brahma
    • -
SV: Att göra av humle?
« Svar #5 skrivet: 11 jul-12 kl 12:06 »
Jag tog humlekottar som de är ner i vatten. Det blev bäskt och läskande tycker jag. Kanske rogivande också.

Johan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

708 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser