Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Maltkorn  (läst 897 gånger)

nittonhundranittiosex

  • Inlägg: 525
  • Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Maltkorn
« skrivet: 23 feb-15 kl 22:21 »
Hej! är det någon som vet var man kan få tag på maltkorn?
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Haggan

  • Inlägg: 51
    • Dalarna
SV: Maltkorn
« Svar #1 skrivet: 20 apr-15 kl 19:20 »
Har du fått tag på något? Jag kunde beställa Maltkorn Tipple lokalt här i Borlänge. De sa att det skulle vara Eko men jag en 25kg säck med betat utsäda ! Surt. Lantmännen har Tipple Eko det ska inte vara betat men de har slut för i år.

De beställde ifrån
http://www.forsbecks.se/

Kanske det går att beställa Vårkorn Salome Eko där ifrån. Jag har mailat och frågat.
Har du vägarna förbi Borlänge så har jag en Säck du kan ta ifrån isådant fall.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 5 användare (1 dolda)
Anders Flix, von tratt, Tur-Johan, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser