Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för blandras???  (läst 36704 gånger)

pauland

  • Inlägg: 10
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #40 skrivet: 02 nov-08 kl 21:29 »
Jag har en goldentik!

pappi747

  • Inlägg: 397
    • Blekinge
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #41 skrivet: 29 dec-08 kl 23:42 »
Nu har jag förminskat bilden för 3e gången! (visst är min hund stor men han brukar få plats...)

Jag och min Pyreneer/Alaska Malamute!

Levnadsglad

  • Inlägg: 231
  • Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #42 skrivet: 30 dec-08 kl 09:40 »
Min Atlas, som är en korsning mellan svart långhårig schäfer och irländsk setter. Han är 71 cm i mankhöjd och påminner mer om en förvuxen flatcoated retriever.
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #43 skrivet: 30 dec-08 kl 10:24 »
Nu har jag förminskat bilden för 3e gången! (visst är min hund stor men han brukar få plats...)

Jag och min Pyreneer/Alaska Malamute!

Han är nästan på pricken lik en Kaukasisk Ovtjarka  :o  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

pappi747

  • Inlägg: 397
    • Blekinge
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #44 skrivet: 30 dec-08 kl 11:30 »
Han är nästan på pricken lik en Kaukasisk Ovtjarka  :o  :D


Javisst jag tyckte också likheterna med din vovve var slående! Kul!

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #45 skrivet: 30 dec-08 kl 19:42 »
 Här är Världens Vackraste Pointer/Setter när han levererar ett Frolic-smile!
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #46 skrivet: 09 jan-09 kl 07:02 »
Bergslagenman, eller mina Pyrre/Estreleor Biffen o Bettan?

Millimetern

  • Inlägg: 14
    • Jämtland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #47 skrivet: 11 jan-09 kl 19:37 »
Vi har en Rottweiler/någonting korsning som snart är 3år.

Har haft henne sedan i april och innan dess har hon haft två andra ägare förutom uppfödaren  :-\
Så det har varit flera bud på vad hon är mer än rottweiler...det mest trovärdiga är flatcoated retriever.
Hon är byggd och tecknad som en rottis men med lite längre päls.

Mattes galning:

« Senast ändrad: 11 jan-09 kl 20:06 av Millimetern »
//Camilla

pappi747

  • Inlägg: 397
    • Blekinge
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #48 skrivet: 12 jan-09 kl 15:37 »
Vad kul Birgit! Dom kunde nästan varit syskon...
« Senast ändrad: 12 jan-09 kl 23:39 av bergslagenman »

tolle

  • Inlägg: 114
  • live and let live
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #49 skrivet: 28 mar-09 kl 20:47 »
Min är en korsning av schäfer, dalmatiner, dobbermann och rottweiler. En kanske inte helt lyckad kombination...
Hellre mångfald än enfald.

pålle

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #50 skrivet: 28 mar-09 kl 20:55 »
Min är en korsning av schäfer, dalmatiner, dobbermann och rottweiler. En kanske inte helt lyckad kombination...
  beror vel på vemm som håller i söret ;D mvh pålle

tolle

  • Inlägg: 114
  • live and let live
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #51 skrivet: 28 mar-09 kl 21:07 »
Du har nog en poäng där  ;).
Hellre mångfald än enfald.

pålle

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #52 skrivet: 28 mar-09 kl 21:12 »
Du har nog en poäng där  ;).
det får man hoppas då ja anser att det yterst sällan beror på hunden   mvh pålle

eva_i_paradiset

  • Inlägg: 112
  • KESO på mattes huvud
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #53 skrivet: 01 apr-09 kl 13:09 »
Hej!!!

Vår Tamira är Schäfer (gråragg)! Hon hade ett kärleksmöte med Charlie, ljus o långhårig golden. Hon var inte stor alls. Trodde det skulle ploppa ut ca 3 ljusa, fluffiga schäfrar m hängande öron.

Ut kommer 10! svarta "flatcoatar"!!!!!

De blev superfina allihop och fick världens bästa hem. Smarta och godmodiga familjehundar!

Vad kul att se era fina blandisar!!!!!! Kram!
Höstnjuter i paradiset utanför Gränna med ungar, man, och djur!!!!

glim

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #54 skrivet: 14 apr-09 kl 22:49 »
Min blandis Svensk lapphund- Bordercollie/ Finsk lapphund

eva_i_paradiset

  • Inlägg: 112
  • KESO på mattes huvud
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #55 skrivet: 17 apr-09 kl 11:08 »
Hej!

Min underbara schäfertik löper och vill gärna bli mamma en gång till!

Hon är frisk och fin i kropp och psyke!

Fick valpar för 2 år sedan och de blev kanon!!!!!  Hon var en så bra mamma!

Önskar leonberger pappa! Har du "drömprinsen"?  :D

Bor i Jönköpingstrakten.

Hälsningar Eva och Tamira!
Höstnjuter i paradiset utanför Gränna med ungar, man, och djur!!!!

evanec

  • Inlägg: 9
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #56 skrivet: 21 maj-09 kl 23:52 »
Min är en blandning mellan Strävhårig Vorsthe/Cheasapeake Bay retriver. Blir 1 år i juli.


Varghjärta

  • Inlägg: 136
  • Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #57 skrivet: 30 sep-09 kl 08:20 »
Jag har fem hundar.

Daniel "Pitty Boman" - min allra käraste, är en blandning mellan Irländsk setter, Schäfer och Collie. Snart 5 år gammal.

Sebastian "Sacke" - en hund av Laikatyp, ursprung okänt. Lite drygt 5 år. Är en omplaceringshund. Som blivit MYCKET sympatisk! (Jag och Daniel träffade honom - och tog oss an honom, då Daniel var på väg in i puberteten och Sacke drygt ett år. De har alltid varit de bästa av vänner!)

Teodor "TeoBeo" - min tredje hund, är en "Nordisk draghund": Alaskan Husky med inslag av Pointer, Vorsteh och, i Teodors fall, också Greyhound och Jämthund. 5 år gammal.  (Också en omplaceringshund; Daniel var ett år då han kom - Daniel gillar honom INTE. Tycker han är trög, verkar det som... och det är han - jämfört med Daniel och Sacke.) Han är dock en mycket bra draghund! Med stor arbetsdisciplin. Älskar att jobba! För övrigt är han mycket lekfull! Spexig och rolig. Han är mycket förtjust i att göra roliga ljud... bland annat går han gärna runt och "skrockar", likt den amerikanske tomten. Och han tycker jag är det roligaste i världen! :D Han är en mycket trogen och följsam hund. Men han är relativt "trög", svårlärd, inte den mest mentalt begåvade... Man kan dock alltid ha honom lös - under ALLA omständigheter. Han lämnar en inte! Och vet han inte vad han ska göra - tyr han sig bara, tätt tätt intill en.

Fanny "FunnyBunny in the rich man's world" är Teodors dotter. Förutom Teodors raser har hon också Vit älghund, Samojed, Irländsk setter och Tollare i sig. Lika delar. (Fannys mamma såg ut som en räv!) Fanny själv ser ut som en liten Grönlandshund! 3 år gammal. Mycket tik-aktig. Ljuvlig. Enormt tillgiven. Mjuk - mot mig. Avvaktande (lite rädd för främlingar; hon har haft dåliga erfarenheter - innan hon kom hit). Och mycket fast och fostrande mot vår lille Husky...

Lucas Husky "HuskieBuskie", vårt senaste tillskott, är en Sibierian Husky blandad med Schäfer, 1 år gammal. Nästan 50 kg tung. En riktig slyngel! Men helt underbar! Han kommer nog kunna bli en fin draghund... om nått år.

Lilla Fanny lägger ner HuskieBuskie!
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

Varghjärta

  • Inlägg: 136
  • Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #58 skrivet: 30 sep-09 kl 08:31 »
Daniel poserar gärna - ÄLSKAR att bli fotograferad! Jag dirigerar honom, säger åt honom att "frysa" - och ålar själv omkring, runt honom med den klickande kameran... tycker han är toppen! Han tar det på största allvar.
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

Varghjärta

  • Inlägg: 136
  • Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #59 skrivet: 30 sep-09 kl 08:33 »
Sebastian smyger över träsket...
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 4 användare (1 dolda)
Sjul, Besksöta, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser