Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!  (läst 1671 gånger)

Alore

  • Gäst
Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« skrivet: 30 jul-08 kl 10:50 »
Nu när Aino är lyckligt hemma igen vill jag passa på att visa lite bilder på mina små bestar.  :-*

Aino och Vilse, som gör det han alltid gör - äter:




Vilse kör upp nyllet i kameran. Den kan ju gå att äta!


Och så fina gos-Emma med sina söta kläppar!




Om ni tycker att Emma och Vilse ser lite, eh, rosa ut så beror det på att det är väldigt roligt att gnugga sig mot ladugårdsväggen och sen se ut som nåt litet gosedjur.  ;D

 

Inga

  • Inlägg: 73
    • Södermanland
    • Kennel Tarnmas
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #1 skrivet: 30 jul-08 kl 10:55 »
Lilla Emma är ju så söt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
höns, hundar & alpackor

Vercinos

  • Inlägg: 155
  • Smedsgårds djurhörna
    • Småland
    • Smedsgårds djurhörna
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #2 skrivet: 30 jul-08 kl 10:58 »
Vilka sötnosar!
Gift 36-åring med fem barn, fyra hundar, fem Sv. lantrasgetter, två katter, tre marsvin, undulater, samt höns och fransk vädur.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #3 skrivet: 30 jul-08 kl 11:04 »
Har Aino fått adresslapp?  ;)

Alore

  • Gäst
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #4 skrivet: 30 jul-08 kl 11:14 »
Har Aino fått adresslapp?  ;)

Haha, det hade varit en bra idé kanske... Nä, det är bara märklappen på halsbandet som jag inte lyckades slita bort innan vi tog på henne det, och nu blir hon så nervös om man försöker ta henne i kopplet så den får vara där ett tag.

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #5 skrivet: 30 jul-08 kl 15:32 »
Vad söta de är allihopa! Får man fråga vad det är för "kläppar" som Emma har? Är det vissa raser som har det? Kan inget om getter som du ser :-[.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #6 skrivet: 30 jul-08 kl 15:59 »
En del har dom, andra inte. Tjänar inte till något syfte, förrutom att det är förbannat snyggt  :) Förr trodde man att getter med kläppar mjölkade bättre.

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #7 skrivet: 30 jul-08 kl 17:27 »
Tack för svaret! Nu slipper jag gå och klura :).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Angelica

  • Inlägg: 263
  • Inter faeces et urinam nascimur
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #8 skrivet: 30 jul-08 kl 20:51 »
Fasiken om inte Gruff faktiskt har rätt i "mytologin".

Jag har fått tre underbara killingar i år, alla är av honkön, de som vuxit bäst och har de störst tuttarna är de med kläppar (Britta, född 10 dagar före de andra har tuttar och begynnande påse trots att hon är född 080602!!!). Kläpplösa Ulrika (född 080612 tillsammans med kläppiga Thora!) växte fort initialt, liknar sin moder Fin otroligt mycket, utseendemässigt och beteende (underbara!!)). Men den av tvillingarna som faktiskt har tuttekasse redan (åtminstone begynnande!) är Thora! Ulrika är spensligare och högre än sin syster Thora och med mindre tuttekasse! 

Jag längtar efter att vara en del av deras utveckling, dag för dag, vecka efter vecka, månad efter månad... tills jag inser att jag måste göra mig av med dem!!!




Älskar djur... människor också!

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #9 skrivet: 30 jul-08 kl 20:58 »
Jag längtar efter att vara en del av deras utveckling, dag för dag, vecka efter vecka, månad efter månad... tills jag inser att jag måste göra mig av med dem!!!

Eller bestämmer dig för att utöka  ;)

mollys

  • Inlägg: 413
  • Carpe Diem
    • Småland
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #10 skrivet: 30 jul-08 kl 21:07 »
Vad är det för ras på Aino och Emma?
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

Alore

  • Gäst
SV: Lite bilder på rymmar-Aino och de andra odjuren!
« Svar #11 skrivet: 30 jul-08 kl 21:40 »
Aino är en svensk lantrasget och Emma är en dvärgget. Aino är två månader äldre än Emma, och ändå är de lika stora - och Emma är ganska mycket grövre än Aino. Men Emma blir nog inte så mycket större, medan Aino kommer växa ett tag till.

Allt går så bra här hemma nu, Aino blir mer och mer framåt varje dag! Speciellt med hjälp av havre. :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

402 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser