Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne NÖ Skåne, woodland kolonilotter och eco camping  (läst 586 gånger)

ecotomten

  • Inlägg: 1
    • Skåne
Skåne NÖ Skåne, woodland kolonilotter och eco camping
« skrivet: 05 jan-24 kl 12:36 »
Hej alternatives! Detta är ett konstprojekt som ska kickas igång, hoppas att det finns folk på detta forum som vill delta och supporta.
Här ska finnas plats att utforska något mer alternativa livsstilar. Året runt camping och plats för hus på hjul.

Du kan hyra och använda en privat woodland-kolonilott till din konst och odling och vad som är permakulturellt och ekologiskt. 5 års uthyrning av kolonilotter och så ser vi vad som händer.
10 000 för 200 kvm
5000 för 100 kvm

Tomten är 3,5 ha så det finns ganska mycket plats. Ingen åkermark eller kalhyggen, bara blandskog. Marken är lite backig och blandad torr/fuktig mark.
Runtomkring är bara natur, massor av fin blandad skog. Badplatser finns på cykelavstånd. Två grannar finns i närheten.

Det finns elektricitet och brunn på fastigheten men inte så mycket annat förutom huset. Skorsten och tak behöver renoveras.

Ägaren till 3,5ha tomten har gett erbjudande sälja billigt, bara 300 000kr. Marknadsvärdet är högre.
Ägaren vill inte hyra ut, endast sälja.


Nu är chansen att vara med på en del i detta konstprojektet från början.

Fastigheten ska ägas av en förening och projektet styras demokratiskt av involverade personer.


Jag som försöker kicka detta kickstarterprojekt är utbildad inom trädgård, jobbar, bor i Gbg nu men har bott innan i det området där tomten finns, vill göra olika natur trädgårds och odlingsprojekt och musik och konst och önskar ha en bra landningsbana efter vinterresor/ide.

Vet att det finns många intresserade som inte har så mycket cash. Hoppas att några av er som har, kan och vågar vara med.



Tyvärr jag har som startat detta lagt ner sociala medier så sprid gärna detta där om ni gillar det.
Om du vill så kan vi snacka på whatsapp tillexempel, skicka PM gärna genom kickstarter eller på denna sidan helt enkelt så får du nr



FILM FINNS HÄR + lite mer info
http://kck.st/47bZUuV


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

352 gäster, 1 användare
Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser