Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Formateringsfrågor  (läst 6522 gånger)

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Formateringsfrågor
« Svar #20 skrivet: 06 jan-11 kl 18:48 »
Nja...

H1 i sidtiteln är inte samma som H1 i löpande text. Titeln är lite större som standard.

Jag tycker att det är lite för lite skillnad på H2 och H3 nu. Svårt att se skillnad.

http://handbok.alternativ.nu/index.php?title=%C3%96vrigt/Hj%C3%A4lp/Hur_en_sida_b%C3%B6r_se_ut

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Formateringsfrågor
« Svar #21 skrivet: 06 jan-11 kl 19:33 »
Nja...

H1 i sidtiteln är inte samma som H1 i löpande text. Titeln är lite större som standard.
Men så är det nu.
H1 (=sidtiteln) = 2em
H2 (=H1 i texten) =1.5em
Citera
Jag tycker att det är lite för lite skillnad på H2 och H3 nu. Svårt att se skillnad.
och
H3 (=H2 i texten) =1,17em
H4 (=H3 i texten) =1em
det är ju lite för liten skillnad kanske. Förslag?
Ska jag flytta upp allt ett hack så att H1 i texten blir 2em och sidtiteln 28px?

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Formateringsfrågor
« Svar #22 skrivet: 06 jan-11 kl 20:35 »
Ooops!

Det var jag som hade inställningar i läsaren att inte visa mindre än en viss storlek. När jag tog bort det så syns skillnaderna mycket bra.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 4 användare (1 dolda)
Efwa, tuslus, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser