Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Nytt hus baserat på idéer från Grand Designs-programmen  (läst 526 gånger)

Kristoffer Grundström

  • Inlägg: 2
  • Nyfiken i en strut.
    • Västerbotten
Min mamma och pappa köpte mark innan jag föddes i hopp om att eventuellt bygga ett hus, men det blev inte mer än att marken köptes.
Visst kan mamma välja att sälja marken till någon annan, men tills dess så antar jag att jag får ärva den när tiden är kommen.
När man ska bygga ett hus från grunden så ska man veta att det inte blir klart på en månad så det är jag medveten om.
Efter att ha tittat på olika länders version av TV-programmet Grand Designs så blir jag sugen på att skapa ett hus på den där marken som är så genialiskt att till & med en miljonär skulle tappa hakan vid första anblick, men det finns så många saker som jag skulle vilja att huset har när det är färdigt.
Kan till & med tänka mig att bygga 2 olika bredvid varandra så länge pengarna tillåter det.

Jag har marken (om inget oförutsett inträffar som ändrar på det).
Jag har en dröm......
Jag har......

Var börjar man efter att man har kollat i kalkylen vad som kan gå fel?
Tänkte att man planerar MED potentiella bakslag.
Det finns inget vatten grävt till marken, men där har jag tänkt lite annorlunda, både ur miljösynpunkt och ekonomi-synpunkt.
Det finns inga el-ledningar från el-centralen i byn, men om man vill bygga så att man skapar sin el med hjälp av solpaneler och annat så har det inte någon betydelse...... rätta mig om jag har fel.
Min första tanke är att huset ska ha rum som ska kunna storleksändras med hjälp av skjutväggar.
Gaaaaaaaah!
Jag blir inte klok på mina tankar ibland.

Jag skulle gärna vilja kunna göra så mycket jobb som det går både själv och med hjälp av vänner.
Betongplattan kan jag ju givetvis behöva hjälp med.
Fråga mig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 5 användare (2 dolda)
mommo, xaelanar, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser